Avatar billede pixelstorm.dk Nybegynder
28. februar 2002 - 23:39 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hvordan starter man at lære PHP ?

Hvordan laver men Php ?

jeg er total lost! jeg ved alt om grafisk design men nå det kommer til php-asp-mysql osv. så fatter jeg bare ikke en skid.!

er der nogle der kan hjælp mig!
om hvordan man stater! oppe fra lige som html!

<html>
<head>
    <meta http-equiv="content-type" content="text/html;charset=iso-8859-1">
        <meta name="generator" content="whatever">
        <title>php</title>
    </head>

    <body bgcolor="#ffffff">
        <p></p>
    </body>

</html>

skal man bruge et andet program ? jeg designer i Adobe golive 5.0! og den må da kunne finde ud af det ikke ?

og plz vær sød at lær vær med at sende en website hvor det stå! hvis du ville det så lad den være på dansk :-)

mvh
Michael t
Pixelstorm.dk
Avatar billede pixelstorm.dk Nybegynder
28. februar 2002 - 23:39 #1
hjælp mig plz
Avatar billede cms Nybegynder
28. februar 2002 - 23:42 #2
start med at oprette et enkelt spørgsmål :)
Avatar billede gchris5 Praktikant
28. februar 2002 - 23:42 #3
Det er vist noget med at man kun opretter spørgsmålet én gang og ikke flere!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Avatar billede milo Nybegynder
28. februar 2002 - 23:43 #4
Avatar billede al_dair Nybegynder
28. februar 2002 - 23:44 #5
Avatar billede snigermunken Nybegynder
28. februar 2002 - 23:45 #6
Her er et eksempel på en af mine sider:

<?
include("dbsel.php");
?>
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">

<html>
<head>
    <title>Filmlisten</title>
    <LINK REL="StyleSheet" HREF="style.css" TYPE="text/css">
</head>

<body>
<CENTER>
<table width="750" bgcolor="white">
<tr>
      <td colspan="2" align="center"><h1>Film Listen</h1></td>
</tr>
<tr>
      <td width="20%"><?php include("menu.php"); ?></td>
      <td width="80%" valign="top">
            <table width="100%">
          <tr>
                  <td width="50%" Valign="top">
              <table cellspacing="1" cellpadding="0" bgcolor="black" width="100%">
              <tr>
              <td bgcolor="white">Sidste nye film</td>
              <?
$foresp = mysql_query("SELECT nr, titel, type, kat FROM film WHERE bort = 'Ja' order by nr desc limit 5");
while($data = mysql_fetch_row($foresp)){
echo "<tr>
      <td bgcolor=\"white\">$data[1]</td>
</tr>";
}
?>
</table>
</td>
                  <td width="50%" Valign="top">
              <table cellspacing="1" cellpadding="0" bgcolor="black" width="100%">
              <tr>
              <td bgcolor="white">Skal Købes</td>
              <?
$foresp = mysql_query("SELECT nr, titel, type, kat FROM film WHERE bort = 'Nej' order by nr desc limit 5");
while($data = mysql_fetch_row($foresp)){
echo "<tr>
      <td bgcolor=\"white\">$data[1]</td>
</tr>";
}
?>
</table></td>
          </tr>
          </table>
      </td>
</tr>
</table>

</CENTER>
</body>
</html>

Jeg plejer at bygge en side op i rent html/css og bagefter sætter jeg mine php koder i på siderne.
Avatar billede al_dair Nybegynder
28. februar 2002 - 23:47 #7
Avatar billede strato Nybegynder
28. februar 2002 - 23:50 #8
Du kan skrive PHP kode overalt i dit dokument. Du skal blot omslutte koden af disse to tags:
<?
// kode
?>
Og du kan have vilkårlig html på begge sider...

Jeg er meget glad for
www.php.net som har en fin tutorial på
www.php.net/tut.php
Og på
www.php.net/docs.php
finder du et hav af PHP dokumentation i forskellige former (både online og til download)

GOD FORNØJELSE

mvh strato
Avatar billede ans_dk Nybegynder
28. februar 2002 - 23:52 #9
øhhhhh
hvad med  http://exp.dk/spm/179320  ???
Avatar billede pixelstorm.dk Nybegynder
01. marts 2002 - 00:26 #10
mange tak. og get the fuck out off here jeg skal læse mig hehe!

mange tak alle sammen. det er sku kanon fedt at der folk som hjælper andre :-)

vi snakkes ved
Avatar billede pixelstorm.dk Nybegynder
01. marts 2002 - 00:28 #11
hmm.. skal jeg købe noget til mit domain så jeg kan bruge php ??
eller det er lige meget! for hvis jeg bare sidder og prøver og der ikke sker en skid! så er det jo ikke så fedt for mig hehe

mvh
pixmaster
Avatar billede tipsen Nybegynder
01. marts 2002 - 01:06 #12
Det sted, hvor du får hostet dit website, skal understøtte php samt evt. mysql, hvis du vil gemme noget information i databaser (det vil du sandsynligvis!) Mange steder vil man (afhængig af nuværende abonnementtype) skulle betale mere for at få understøttelse af php!