Avatar billede harry Nybegynder
28. februar 2002 - 21:13 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

CD ROM - Diskstruktur Beskadiget :-((

Hej jeg har fåget et problem med en CD ROM som hverken mit (ASUS E-616 DVD ROM) drev eller min (AOPEN CRW-1232A)kan læse! :-( Jeg får at vide af WIN-YK2 at, diskstrukturen er beskadiget og kan ikke læses :-( jeg har forsøgt at lave en ny kopi af CDèn med Nero Burning ROM v5,5 men det enste jeg fik ud af det var en CD som fik de samme problemer. Er der nogen der ved om der finnes et program der kan rede min CD? MVH: Harry
Avatar billede disko Nybegynder
28. februar 2002 - 21:19 #1
Jeg tror ik det ka lade sig gøre:(
Avatar billede henrik13 Nybegynder
28. februar 2002 - 21:21 #2
Hej er diskstrukturen ødelagt så glem det. Den svarre til direktori strukturen på en hartdisk, og det vil sige cd'eren aner ikke hvor hvad ligger. Set fra cderen er der en masse 0 og 1 taller den ikke ved hvor den skal gøre af.
VH Henrik
Avatar billede henrik13 Nybegynder
28. februar 2002 - 21:21 #3
Undskyld det var et svar:
Hej er diskstrukturen ødelagt så glem det. Den svarre til direktori strukturen på en hartdisk, og det vil sige cd'eren aner ikke hvor hvad ligger. Set fra cderen er der en masse 0 og 1 taller den ikke ved hvor den skal gøre af.
VH Henrik
Avatar billede geysir Nybegynder
28. februar 2002 - 22:46 #4
måske du kan kopiere den til mappe på HD og prøve at køre scandisk på mappen/hd ?
Avatar billede harry Nybegynder
28. februar 2002 - 23:55 #5
Hej Henrik13 det tror jeg sku at du har ret i :-(
Sådan noget gylle! :-( Jeg har forsøgt om jeg kunne
kopier den over på min HD uden held.
Men der er nu en tig jeg finner lidt underlig og det
er at jeg godt kan få WinAmp v2.78 til at læse et Mp3
nummer på CDèn men når jeg så ber WinAmp om at Playè
et nummer fra CDèn sker der ikke en prut! :-(

PS: Jeg venter lige lidt med at kaste om mig med POINT
da jeg jo lige har oprettet mit spørsmål i dag.
Avatar billede karlslund Nybegynder
01. marts 2002 - 11:26 #6
Hold hold hold - opgiv ikke så let. Tit kan CD'en reddes, det kan være at den ikke er lukket rigtigt eller lignende problemer. Hvis du kan kopiere den er det et godt tegn.

Prøv f.eks. CDR-Diagnostic: http://www.cdrom-prod.com/cd-r_diagnostic.html

Den har jeg da reddet to skiver med lignende problemer med.
Avatar billede harry Nybegynder
06. marts 2002 - 14:09 #7
Hej nu har jeg fåde redet min CD med (NTI CD-Maker 2000)
Tak for suporten! :-)