Avatar billede mulle_hansen Nybegynder
28. februar 2002 - 19:58 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor kun én?

Jeg har i denne Query to records, men den den kører kun SendCmd en gang, med den sidste record... hvorfor kører den ikke ikke den første record?

begin
  with Query do
  begin
    while not Eof do
    begin
      SendCmd(ID,1030,IntToStr(Query.FieldValues['id'])+Query.FieldValues['nick']);
      Next;
    end
  end;
  SendCmd(ID,1031,'')
end
Avatar billede morten_s Nybegynder
28. februar 2002 - 20:55 #1
begin
  with Query do
  begin
    First; // <--PRØV MED DENNE LINIE
    while not Eof do
    begin
      SendCmd(ID,1030,IntToStr(Query.FieldValues['id'])+Query.FieldValues['nick']);
      Next;
    end
  end;
  SendCmd(ID,1031,'')
end
Avatar billede mulle_hansen Nybegynder
28. februar 2002 - 21:19 #2
Virker åbenbart ikke...

Jeg har 2 post i min tabel hvor der står 'Ben' og i den næste 'Benjamin'...
Søger jeg på 'Be' får jeg kun Benne... Søger jeg på 'lars' får jeg intet... Søger jeg på 'Benja' får jeg stadig kun benne...
Da jeg lavede en ShowMessage(IntToStr(RecordCount)) viser den, at der er 2 records... men alligevel, kører den kun en...
Avatar billede morten_s Nybegynder
28. februar 2002 - 22:21 #3
har du prøvebegin
  with Query do
  begin
    First;
    while not Eof do
    begin
      ShowMessage(FieldByValue('Nick').AsString);
      SendCmd(ID,1030,IntToStr(Query.FieldValues['id'])+Query.FieldValues['nick']);
      Next;
    end
  end;
  SendCmd(ID,1031,'')
end t at sætte showmessage ind i dit loop sådan her
Avatar billede mulle_hansen Nybegynder
28. februar 2002 - 22:38 #4
Jeg har prøvet det, og den laver bare et enkelt popup med "Ben"..

Jeg forsøgte med:

for i := 0 to RecordCount-1 do
begin
  ShowMessage(FieldByValue('Nick').AsString);
  SendCmd(ID,1030,IntToStr(Query.FieldValues['id'])+Query.FieldValues['nick']);
  Next;
end

Men fik bare to beskeder med "Ben"
Avatar billede morten_s Nybegynder
01. marts 2002 - 08:15 #5
og du er helt sikker på at der er mere en en record i, prøv da at putte nogle flere i
Avatar billede mulle_hansen Nybegynder
02. marts 2002 - 09:04 #6
Jeg har nu fyldt 10 records i, og den viser nu "Ben" bare ti gange...
Findes der en anden måde at gøre det på...?
Avatar billede mulle_hansen Nybegynder
03. marts 2002 - 20:45 #7
Fandt fejlen...
Den lå i, at i funktonen "SendCmd" bruges Query også til at finde brugerens IP fra en database... Derfor... Jeg har nu oprettet en ekstra Query som overtager i SendCmd, og alt virker perfekt...

Men tak fordi du prøvede... Pointsene er dine!