Avatar billede ducks Nybegynder
28. februar 2002 - 16:39 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

1 gb på ingen ting

Når jeg højre klikker på mit drev er der brugt 2.46 gb, men når jeg højre klikker på alle filerne på drevet er der kun brugt 1.46. Kan jeg gøre noget ved dette? (Har formateret flere gange, den er sat til "Vis skjulte filer og mapper".
Avatar billede eazye Nybegynder
28. februar 2002 - 16:41 #1
det problem har jeg også haft, jeg formatterede, det kan skyldes at du har windows me eller det kan skyldes at du ikke har sat din temporary internet files på begrænsning.!

- www.breakdance.zondo.dk
Avatar billede ducks Nybegynder
28. februar 2002 - 16:44 #2
Kategori  Styresystemer : Win. XP = jeg bruger WinXP, hvis man selv skal sætte tempory internet files på begrænsning har jeg ikke
Avatar billede fastwrite Nybegynder
28. februar 2002 - 16:45 #3
*G* har du højreklikket på alle filerne?! Så må du da have udviklet en ordentlig omgang slidgigt :o)

Men det kan jo også være formatet - bruger du FAT32 eller NTFS? HD'en er jo delt op i blokke á fx. 32KB - hvis du så laver et program der fylder 10KB, ja, så skal HD'en bruge en blok på 32KB for at gemme den.. derved får du spildplads på 22KB...
Avatar billede ducks Nybegynder
28. februar 2002 - 16:50 #4
Jeg har 2 harddiske og jeg bruger ikke den ene til andet en XP, så burde den vel ikke oprette filer/blokke på den med XP, desuden har jeg kan brugt 6 gb i alt på begge HD, derfor skulle den vel ikke oprette 1 gb)
Avatar billede chalde Seniormester
28. februar 2002 - 16:57 #5
husk at xp også har sin system restore....
Avatar billede ducks Nybegynder
28. februar 2002 - 16:58 #6
Dvs. at jeg ikke undgår at den skal sluge 1gb?
Avatar billede chalde Seniormester
28. februar 2002 - 17:02 #7
prøv at disable system restore.... den æder pænt meget... min er vist på 1-2 gb...
Avatar billede ducks Nybegynder
28. februar 2002 - 17:02 #8
hvordan gør jeg det, og så får det vel ikke "grimme" konsekvenser
Avatar billede ducks Nybegynder
28. februar 2002 - 17:02 #9
...eller kan få
Avatar billede chalde Seniormester
28. februar 2002 - 17:06 #10
system restore kan fint slås fra uden direkte konsekvenser.... system restore er en smart ting, til dem der godt kan li at pille.... den tager backup af systemet når der sker større ændringer, så du til hver en tid, kan vende tilbage til en konfiguration der duer....
den slås fra under egenskaber for denne computer mener jeg...
Avatar billede ducks Nybegynder
28. februar 2002 - 17:13 #11
ok, nu er der 500mb der er forsvundet det er trodsalt bedre, hvor meget må man så pille ved hvad, og man kan vel altid geninstallere winxp
Avatar billede chalde Seniormester
28. februar 2002 - 17:17 #12
jaja.... system restore er noget du kan slukke og tænde for uden risiko.... og du vil altid kunne geninstallere windows
Avatar billede diskdoktoren Nybegynder
28. februar 2002 - 17:19 #13
Yep - system restore napper nemt op til 2-3 Gb på hver disk - du kan slette ældre filer gennem diskoprydning - ellers kan du som ovenfor beskrevet fjerne system restore på drevene og herefter fjerne rettighederne for mapperne "System Volume Information" og manuelt slette disse filer - så har du igen plads!
Avatar billede ducks Nybegynder
28. februar 2002 - 17:21 #14
Takker, fandt ud af at det giver også plads at Deaktivere og så aktivere bagefter
Avatar billede chalde Seniormester
28. februar 2002 - 17:28 #15
men system restore er skam god... den reddede mig for en geninstallering.....