En bedre mulighed er at anvende en loftet spline, i al fald hvis tunnelen skal svinge og kameraet skal svinge med.
Lav 1 spline, der angiver stien tunnelen skal følge
Lave en circle-spline
Brug loft til at lave tunnelen ud af de 2 forme
Sæt et target camera ind i scenen
Sæt en path på kameraet og dets target, hvis kameraet skal følge tunnelens path, så anvend den sti-path du lavede til tunnelen. targetets startframe skal være før kameraets, det samme gælder slut.
Så skulle tunnelen køre. Hvis du vil have en bedre tut, kan jeg godt skrive en.
Som du kan se er der mange måder, at opnå en tunneleffekt på. En mindre avanceret måde er, at lave en lang Tube, og så animere den texture du smider på, ved hjælp af offset-indstillingen i Material editor. DynoSkin og Electric procedurals fra Blur er glimrende til tunneleffekter.
For mere avancerede effekter kan flere tubes med forskellige textures laves inden i hinanden med transparency maps.
spermtrolden, teko --> Næ, det er da overhovedet ikke det samme. Jeg foreslår at manden animerer texturen istedet for kameraet. En tube skal eddermame være lang, hvis man skal lave en hurtig tunneleffekt ved at flytte kameraet. Desuden synes jeg selv min forklaring var mere udførlig en tekos.
Noget helt andet er, at hvis man vil maskere enden af tunnelen, og få den til at virke uendelig lang, kan man lave diffuse map som en mask, og vælge en gradient ramp, der går fra hvid til sort, som maske. Det medfører, at tunnelen fader i sort ude mod enden.
Det kunne selvføligt også være lidt prof. at skrive sin egen max-script, der genére "tilfældigt" udformer en tunnel og lader et kamera suse igennem - så er man jo samtidig fri fri for at lave den lange tunnel selv ;-))
Men spørg mig ikke hvordan... - jeg er ikke så hård til scripts endnu *S*
ZeroHero
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.