Avatar billede rene2u Nybegynder
28. februar 2002 - 12:08 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

DVD afspiller - filformater

Hej Experter

Jeg har lige købt en "billig" DVD afspiller til stuen. Den kan afspille DVD, CDR, CDRW og CDrommer med MP3.
Nu vil jeg gerne lave nogle Cder med nogle filklip, film m.m hvilken måde gør jeg det ?
Jeg har forsøgt at lave en VCD men den virker ikke.
Jeg har nogle Mpeg, mpg, og Avi filer disse har jeg konvereteret med Videoimpression i Easy cdCreator, og brændt... men de virker ej..

Hvad gør jeg ?

rene2u
Avatar billede ascii Nybegynder
28. februar 2002 - 12:16 #1
Prøv at køre dem uden at konvertere dem. Det er for det meste de "billige" der kan køre mest
Avatar billede rene2u Nybegynder
28. februar 2002 - 12:20 #2
Har forsøgt.... hvor de bare ligger i mpg format...det dur ikke heller, og den vcd jag har lavet ligger de samlet i een *.dat fil... men den virker heller ikke... !?  ;-))
Avatar billede cholm Nybegynder
28. februar 2002 - 12:21 #3
Selvom den kan afspille de nævnte medier, er det jo ikke sikert at den kan afspille VCD. Hvad hedder din afspiller ?

/cholm
Avatar billede rene2u Nybegynder
28. februar 2002 - 13:03 #4
Jeg kunne desværre kun finde info på den på tysk, men det er denne her !

http://cgi.ebay.de/aw-cgi/ebayISAPI.dll?MfcISAPICommand=ViewItem&item=1335461833&t=0&r=0&indexURL=0&photoDisplayType=2

Købt i ALDI for 1095,-
Jeg har afspillet et par orig. CDI og VCD ´er i den uden problemer.

DVD Player Medion MD 4310
Dolby Digital Decoder eingebaut
CD-R / CD-RW / MP3
Elegantes Slim Line Design, nur 7,50 cm hoch.
schwarz
DVD Player
Regionalcode 2
Decoder für Dolby Digital 5.1
MPEG-2
DTS Mehrkanaltonsystem (Passtrough)
Digitale 10 Bit Videoverarbeitung
Digitale 24 Bit DVD-Audioverarbeitung
Video-Formate 4:3, 16:9
PAL / NTSC
CD-R / CD-RW kompatibel
Kindersicherung
MP3-CD kompatibel
On Screen Sisplay
Sprachauswahlmögl. bei Audio und Untertitel
Multifunktionsdisplay
DVD-Wiedergabefunktionen

Kapitelsprung
Schneller Bildsuchlauf in 4 Geschwindigkeiten
Zeitlupe in drei Geschwindigkeiten
Play / Resume Play
Standbild / Einzelbild
Zeit- / Titel- / Kapitelsuche
Mute (Stummschaltung)
Repeat A-B
One/all Wiederholung
Multi-Angle-Funktion
Zoom Funktion
Audio CD Wiedergabefunktionen

max. 99 Titelspeicher
Titelsprung
Titelsuchlauf
Random
Repeat one/all
Repeat one/folder bei MP3 Wiedergabe
Repeat A-B
Anschlüsse

Audio Ausgang 5.1. Kanal dekodiert
Audio Ausgang (L/R Stereo) (in 5.1 analog Ausgang integriert)
2 Videoausgänge
S-Video Ausgang
Digital Audio ausgang (koaxial/optisch)
RGB Ausgang im Scart Ausgang integiert
Euro Scart Ausgang
Zubehör

Euro Scart Verbindungskabel
Multifunktions IR Fernbedienung (inkl. Batterien)
Abmessungen
75 x 430 x 245 mm (H x B x T)

/rene2u
Avatar billede rene2u Nybegynder
28. februar 2002 - 13:09 #5
Denne er måske mere overskuelig :  ;-)
!!!Der neuste ALDI (Nord) DVD-Player MEDION MD4310 im Slimline Design.!!!! Nur 1 mal geöffnet um Funktion zu überprüfen NEUGERÄT! Kaufbeleg vom 20.02.2002 liegt bei! !!!!24 Monate Garantie (ab 20.02.02)!!!!! !!!Spielt Video,Supervideo CD`s und Photo CD`s ab.!!! Technische Details: - DVD - Player; - Regionalcode 2; - Decoder für Dolby Digital; - MPEG-2; DTS Mehrkanal-Tonsystem (passthrough); - Digitale 10Bit Videoverarbeitung ; - Digital 24 Bit DVD-Audioverarbeitung 96khz; - Video Formate 4:3; 16:9 ; - Pal/NTSC kompatibel ; - MP3-CD kompatibel ; - Kindersicherung ; - On Screen Display ; - Sprachauswahl bei Audio und Untertiteln ; - Multifunktionsdisplay ; - DVD Wiedergabefunktionen ; - Kapitel Sprung /Skip (vor-/rückwärts) in 4 Geschwindigkeiten ; - Play / Resume Play ; - Standbild (Pause) / -Einzelbild Stop ; - Zeit- / Titel- / Kapitel-Suche ; - Mute (Stummschaltung) ; - Repeat A-B ; - One/all Wiederholung ; - Multi-Angel-Funktion ; - Zoom Funktion ; - Audio CD Wiedergabe ; - max 99 Titelspeicher ; - Titelsprung (skip) ; - Titelsuchlauf ; - Play/Pause/Stop ; - Random ; - Repeat one/all ; - Repeat one/folder bei MP3-Wiedergabe ; - Repeat A-B ; Anschlüsse : - Audio-Ausgang 5.1-Kanal dekodiert ; - Audio-Ausgang (l/r Stereo) ; - 2 Video Ausgänge ; -S-Video Ausgang ; - Digital Audio Ausgang (koaxial/optisch) ; - RGB-Ausgang ; - Euro-Scart Ausgang ; Zubehör: - Euro Scart Verbindungskabel ; - Multifunktionsfernbedienung ; - Batterien ; - Netzbetrieb 230V/50Hz; - Abmessungen 75*430*245mm ; !!Verkauf per Vorkasse !! !!Käufer trägt eBay und Versandgebühren für versichertes Päckchen !!

/rene2u
Avatar billede cholm Nybegynder
28. februar 2002 - 13:10 #6
Hvis du har afspillet originale VCD´ere uden problemer, så må problemet jo ligge i selve fremstillingen af dine VCD´ere.

Jeg kender ikke til at lave VCD´ere i Easy cdCreator, men udelukkende i Nero.

/cholm
Avatar billede rene2u Nybegynder
28. februar 2002 - 14:34 #7
"Hvis du har afspillet originale VCD´ere uden problemer, så må problemet jo ligge i selve fremstillingen af dine VCD´ere. " BINGO ! derfor spørgsmålet...  ;-)

Så skulle jeg måske prøve NERO... hvad gør du der !?

/rene2u
Avatar billede madskp Nybegynder
28. februar 2002 - 20:33 #8
Det har noge gange også noget at sige hvilken overflade cden har. Generelt er det bedst med CD-RW i DVD afspillere men ellers sølvoverflade eller en blå overflade er også godt.
Avatar billede cholm Nybegynder
28. februar 2002 - 21:43 #9
Ja, jeg kunne godt se at var en noget overflødig måde at ræsonnere på ...:-)

I Nero (5.5) gør jeg ikke andet end at vælge "New Compilation" >>> "Video-CD" (PAL). >>> "New", >>> træk filerne over, og brænd dem...

/cholm
Avatar billede gurumaster Nybegynder
01. marts 2002 - 03:02 #10
Noget kunne tyde på at Din Medion DVD afspiller har svært ved at benytte forskellige rom fabrikater.
Prøv at gå ind på:
www.divxit.dk
Vælg menuen: DVD vs. medie - yderst til venstre.
Avatar billede rene2u Nybegynder
10. marts 2002 - 16:13 #11
oki nu har jeg fået det til at virke... ;-) i Nero

Cholm/ Vil du ikke lige lave et svar til mig hvis du vil "have en bid af kagen !"

Takker

/rene2u
Avatar billede rene2u Nybegynder
24. marts 2002 - 23:49 #12
Nå ikke !  ;-)