Avatar billede nesredep Nybegynder
28. februar 2002 - 12:05 Der er 11 kommentarer

Overclocking - Soltek bundkort

jeg har et Soltek KV75+ bundkort med en 700 mhz Duron processor i nu som kører uden problemer...

Mit spørgsmål lyder på hvad er den hurtigste cpu jeg kan putte i dette bundkort? ...

altså kan det fx klare en 1200 MHz Athlon/Duron?

det præcise bunkort er dette her - http://www.soltek.de/English/product/75kv+.htm

har virkeligt ikke kunne finde svar på dette spørgsmål nogle andre steder

på forhånd tak :-)

Avatar billede disko Nybegynder
28. februar 2002 - 12:24 #1
Jeg tvivler på en så høj kan, men undrer mig over der ik står max hastighed.
Avatar billede disko Nybegynder
28. februar 2002 - 12:41 #2
Det er sværdt at sige da efter hvad jeg kan se ikke i produktion mere
Avatar billede disko Nybegynder
28. februar 2002 - 13:08 #3
Det går sq lidt langsomt i det her spm:-)
Avatar billede disko Nybegynder
28. februar 2002 - 13:14 #4
Det er da vist et ældre mainboard ISA:)
Avatar billede disko Nybegynder
28. februar 2002 - 13:18 #5
Nej mainboardet er under discontenued
Avatar billede creeker Nybegynder
28. februar 2002 - 13:46 #6
Jeg har selv et soltek bundkort, og jeg skulle mene at dit bundkort skulle kunne klare op til 1500 Mhz.
Avatar billede disko Nybegynder
28. februar 2002 - 15:07 #7
-->creeker
Hvor ved du det fra?
Avatar billede nesredep Nybegynder
28. februar 2002 - 17:50 #8
Creeker nu har jeg fået det svar fra 2 stk .. - takker

har lige gransket manualen endnu en gang og fandt faktisk ud af der står bare

Supports AMD Athlon Thunderbird processor up to 1.0 GHz or higher
Supports AMD Duron processor up to 750 mhz or higher

jaeeeh, der står ikke noget max så tror sg bare jeg satser :P

btw, ham jeg fik det og vide af med de 1500 mhz er sådan en hardware guru så han burde vide noget om det :>

takker for svar lader det stå åbent da der måske kan komme lidt mere input :)
Avatar billede creeker Nybegynder
01. marts 2002 - 08:46 #9
disko<--- Det med at det er et gamnmelt bundkort pga. at der er ISA port på, passer ikke. Soltek har som standard sat en ISA port på alle deres bundkort, i tilfælde af at der stadig skulle være noen' der har et gammelt ISA lydkort.
Avatar billede steen12 Nybegynder
02. april 2002 - 01:05 #10
Har samlet 3 stk. 1800+xp palomina+ med netop soltek-kva75+ uden de mindste poblemes.Har samlet 1500mhz atlon uden problem
Avatar billede steen12 Nybegynder
02. april 2002 - 01:07 #11
rettelse soltek kav75+