Avatar billede idiotbarn Nybegynder
28. februar 2002 - 10:28 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

joystik til windows

jeg er ved at udvikle et hælpemiddel til handicappede, uden arme. så de kan bruge en pcér. mit problem er at jeg ikke kan få joystikket til at virke i windows. hvordan for man instillede windows så den kan styres med joystik???????
Avatar billede fastwrite Nybegynder
28. februar 2002 - 10:36 #1
Der findes nogle handicap-options i Windows, det er muligt at du kan finde noget dér?
Avatar billede grinderslev Praktikant
28. februar 2002 - 10:54 #2
Du skal have fat i nogle specielle drivers, som får Joysticket til at virke som en mus.... jeg kender desværre ikke navnet på en...
Avatar billede grinderslev Praktikant
28. februar 2002 - 10:55 #3
Hvad med talegenkendelse istedet for Joystick? evnt som suplement.
Avatar billede fastwrite Nybegynder
28. februar 2002 - 11:00 #4
http://www.simtel.net/pub/pd/48072.html

Her er der et program der får dit joystick til at agere en mus... Håber det kan bruges.
Avatar billede disko Nybegynder
28. februar 2002 - 11:38 #5
Jeg har et magnum 6 joystick hvor der var drivere med til windows men er kommet til at smidde dem væk:-(
Avatar billede disko Nybegynder
28. februar 2002 - 11:39 #6
altså så det kunne bruges som mus
Avatar billede fastwrite Nybegynder
28. februar 2002 - 12:19 #7
Disko.. jeg har fundet nogle driver til dig:

http://www.interact-acc.com/download.asp

bladr halvt ned på siden, eller gå i FIND i exploren, og skriv MAGNUM - så dukker de frem.
Avatar billede tofferman Nybegynder
01. marts 2002 - 01:04 #8
Bare til inspiration, og som supplement til grinderslevs forslag om talegenkendelse. Dragon Naturally Speaking er et rigtigt godt bud på den slags.