Avatar billede kobbernagel Nybegynder
28. februar 2002 - 09:35 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Tilgang til fil på server unde at mappe et drev

I første omgang vil jeg bare få adgang til filen, og dette simpel script burde gøre det?:

<?php
$pwfile_fjk = "\\\\Pcfjk\\Share\\PCU0-4.cfg";
if(file_exists($pwfile_fjk)) {
  echo "<BR>Filen findes<BR>";
}else{
  echo"<BR>Filen findes ikke<BR>";
  }
?>

Men jeg får bare "Filen findes ikke"
Kan man ikke få tilgang til en fil på netværk på denne måde, eller kan man slet ikke få tilgang uden at mappe et drev?
Problemet er at jeg ikke har muligheden for at mappe et drev til dette formål, da serveren er en 2000 maskine, og administrator er logget af.

Nogle gode forslag til at få adgang til filen over netværket med PHP?
Avatar billede thomashove Nybegynder
28. februar 2002 - 09:45 #1
tror ikke det kan lade sig gøre uden at mappe et drev + at webserveren har rettigheder til at tilgå filer på den anden computer...
Avatar billede kobbernagel Nybegynder
28. februar 2002 - 09:59 #2
Hmmm :( Der er rigtigheder til "everyone" til at læse det dir.

Andre som har kommentar til emnet?

Lader det stå åbent lidt endnu. Der må da være en løsning? Eller er jeg bare ude i noget snavs?
Avatar billede brilleaben Nybegynder
28. februar 2002 - 10:14 #3
Det burde vel kunne lade sig gøre hvis dit script afvikles på en windows maskine.  Under Unix/Linux vil det ikke kunne lade sig gøre da disse ikke kender til netbeui/unc paths.    På unix/linux kan man sikkert lave noget smart ved at bruge nogle af samba værktøjerne i et 'system' call ...
Avatar billede kobbernagel Nybegynder
28. februar 2002 - 10:15 #4
Ok. Det er en windows maskine, og windows netværk.
Avatar billede brilleaben Nybegynder
28. februar 2002 - 10:19 #5
Hmmm ... så burde det virke - jeg mener at kunne huske at php bruger de underliggende mekanismer for åbne filer.  Dvs. hvis filen ligger på et share burde den også kunne åbne filen.  Jeg er dog langtfra kyndig i php på windows - har du checket php-manualen?
Avatar billede kobbernagel Nybegynder
28. februar 2002 - 10:31 #6
Jep. Jeg har kigget en del i manualen, men kan ikke lige finde det jeg skal bruge. Har kigget under netværks funktioner og andre steder.
Avatar billede brilleaben Nybegynder
28. februar 2002 - 11:02 #7
Hmmm .. tjaa ...  se:  http://www.zend.com/zend/week/week43.php#Heading2

Det skulle være løst ... (hæft dig ikke så meget ved at de bruger 'include_path' som eksempel - det er de samme routiner der bliver brugt til f.ex. fopen m.v.)
Avatar billede kobbernagel Nybegynder
28. februar 2002 - 11:15 #8
>>brilleaben
Ok.

Nu har jeg prøvet med:
$pwfile_fjk = "\\\\Pcfjk\\Share\\PCU0-4.cfg";
$pwfile_fjk = "\\Pcfjk\Share\PCU0-4.cfg";
$pwfile_fjk = "//Pcfjk/Share/PCU0-4.cfg";

uden forskel i resultatet. Lidt surt :(

Men du har da givet mig et spor at gå efter, så jeg prøver hele tiden at finde en løsning. For det ser ud til at kunne lade sig gøre, da jeg kan:
$fp = fsockopen("udp://pcfjk", 13, $errno, $errstr);
Men nu er det ikke tidsserveren at jeg vil have fat i :)
Nu håber jeg bare at indtaste det rettet port nummer kan løse problemet.
Avatar billede kobbernagel Nybegynder
23. juli 2002 - 15:01 #9
Hmm. Fik ikke en egentlig løsning, så vi må hellere lukke. Tak for forsøget!