Avatar billede lp Nybegynder
27. maj 2000 - 14:21 Der er 3 kommentarer

Kopier et felt til et andet i form...

Jeg har brug for et lille javascript som kan kopiere indholdet af et felt til en anden, fx således:
Når man indtaster en eller anden tekst i et felt bliver det automatisk kopieret til at andet felt i samme form når feltet forlades.
I samme form har jeg flere felter som skal kopiere indholdet, men ikke det samme, altså det skal være sådan at man kan skrive fx. fakturaadresse->leveringsadresse og fakturanavn->leveringsnavn etc.....sådan man kan få flere felter til at koipere til hindanden......Jeg er ikke så hård i JavaScript så jeg håber nogen kan hjælpe mig hurtigt :-)
Er 60 point ikke rigeligt her?
Avatar billede olebole Juniormester
27. maj 2000 - 15:36 #1
<ole>
Prøv:

<script language="JavaScript"><!--

function myCopy() {
  document.formnavn.feltnavn1.value = document.formnavn.feltnavn2.value;
  document.formnavn.feltnavn3.value = document.formnavn.feltnavn4.value;
}

// -->
</script>

...og så skriver du i din
<input type="text" name="feltnavn1" onchange="myCopy();">

/Vh
</bole>
Avatar billede lp Nybegynder
28. maj 2000 - 11:47 #2
jeg glemte noget, det ene felt jeg skal kopiere er et dato felt og det felt der skal kopieres til skal have en dato der er en måned nyere end den dato den kopieres fra.

jeg har også en rulned hvor man kan vælge mellem 3 forskellige ting. hvis den ene vælges skal der kopieres en dato mellem 2 andre felter.
dvs rulned'en har ikke noget der skal kopieres, men det er den der bestemmer om der skal kopieres noget mellem de andre felter......kan du klare den ?
Avatar billede skjoldby Nybegynder
14. juni 2000 - 23:13 #3
- gad jeg godt nok ikke lave for 60 point