Avatar billede diskdoktoren Nybegynder
27. februar 2002 - 22:48 Der er 9 kommentarer

W32.WHITER.TROJAN ADVARSEL OG RECOVER spørgsmål.

Ovenstående virus menes at være plantet på min pc af udefrakommende, idet jeg ikke har kunnet spore den i nogen af mine filer. . .
Det den gør er, at payloade og sætte en h_key således at den når maskinen sletter alt hvad den kan finde af filer og inden det laver den dem om til 0-størrelsesfiler så det så at sige er umuligt at recover dem! ! !
Efter en uge uden søvn er jeg blevet MEGET klogere - f.eks. må man ALDRIG i WinXP surfe på nettet eller andet med administrator-rettigheder, ingen jeg kender kendte til dette.

Læs mere her og for guds skyld: GENSTART IKKE PC´EN HVIS DEN OPFØRER SIG SOM BESKREVET:
http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.whiter.trojan.html

Ved nogen hvordan man eventuelt kan genoprette disse filer?
Avatar billede jefa Nybegynder
27. februar 2002 - 22:49 #1
Luk det ene spørgsmål http://www.eksperten.dk/spm/178810
Avatar billede dmcn Praktikant
27. februar 2002 - 23:10 #2
"f.eks. må man ALDRIG i WinXP surfe på nettet eller andet med administrator-rettigheder" < Uddyb lige det.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
28. februar 2002 - 01:15 #3
og uddyb lige det med payloade!!
for at den der gør skade, skal man da vel gøre noget først?? skal man ikke??
ellers sover jeg da ikke roligt om natten!!!
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
28. februar 2002 - 01:19 #4
og jeg synes for en gangs skyld det er iorden at du har 2 spørgsmål åbent, når det omhandler så alvorlig en ting, vil jeg lige sige!!!!!!
Avatar billede goulduck Nybegynder
28. februar 2002 - 06:48 #5
http://www.ibas.dk/ ... de kan sikkert recover filerne .. men det koster alså også en del! kr. 15.000 er ikke ualmindeligt!
Avatar billede james_t_dk Juniormester
28. februar 2002 - 07:06 #6
Mon ikke det er dette du snakker om: http://grc.com/unpnp/unpnp.htm

Desuden er det aldrig i orden at oprette 2 spørgsmål med samme indhold.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
28. februar 2002 - 07:08 #7
Prøv recover98 eller NT, de virker begge med alle W32 windows versioner. Så kan du se om dine filer kan reddes.
Avatar billede diskdoktoren Nybegynder
28. februar 2002 - 10:08 #8
Hej Alle.
Dette er som sådan ikke ment som et spørgsmål - mere en oplysning så andre ikke kommer i lignende situationer.
M.h.t. WinXP så står det detaljeret i hjælpen hertil, at man skal logge på som en bruger med begrænsede rettigheder såfremt man ønsker at surfe på nettet m.m. Ellers er man afsindig sårbar over for Trojans m.m.! Administratorrettigheder bør KUN anvendes til at lave systemændringer.
W32.Whiter.Trojan kan programmeres meget forskelligt og payloade når hackeren ønsker det, det kan være ved et bestemt programstart eller når kl. er noget bestemt o.s.v.
Og ærlig talt - hverken jeg eller nogen jeg kender troede at sådant var muligt!
Om man skal have gjort noget forkert . . . det ved jeg ikke helt - er det forkert at anmelde børneporno? I mine øjne er det den eneste måde vi har til at bekæmpe det på og trods min meget dårlige oplevelse nu, vil jeg til stadighed fortsætte med at anmelde det! ! !
Avatar billede s.b.a Nybegynder
03. marts 2002 - 09:45 #9
hmm..det må da være en fejl i XP..eller ?