Avatar billede thenegro Nybegynder
27. februar 2002 - 18:53 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Formatering af Xp

Jeg har en pc med Windows Xp Prof DK der nu skal formateres, men når jeg vil A:/format C: formatere jeg kun mit backup drev hvilket nu er væk....Det vil altså sige at den formatere mit D: drev istedet for C.....har prøvet med bootdisks både fra microsoft selv og bootdisk.com HVAD GØR JEG FORKERT??
Avatar billede danic Nybegynder
27. februar 2002 - 19:00 #1
Du kan ikke se din partition fordi den køre NTFS, en dos/windows boot disk kan kun slette den DOS partition.

Så kør FDISK og slet først din NTFS partition.

Ellers boot fra Windows XP cd'en og formatere via den :)
Avatar billede macho Praktikant
27. februar 2002 - 19:02 #2
Har du tænkt dig at installere Windows XP igen efter formatering?
Avatar billede verbatim12 Nybegynder
28. februar 2002 - 23:37 #3
brug et program du finder på www.partitionstar.de det kan formatere i ca 30 forskellige formater.
Avatar billede diskdoktoren Nybegynder
28. februar 2002 - 23:41 #4
Hvorfor dog alt det bøvl når det hele ligger i XP?
Boot den op på cd´en og få en cmd eller recover frem - her har du alt fra partitionsoplysninger til ændring af drevbogstaver m.m. for de enkelte partitioner.
Skriv help hvis du vil se en oversigt over kommandoer og tast /? efter et kommandonavn hvis du ønsker en forklaring - og ja jeg er ny med XP, men det er simpelthen ok at bruge den recover flade!
Avatar billede nicksos Nybegynder
01. marts 2002 - 19:46 #5
Du kan jo ændre på navnet på drevende