Avatar billede Slettet bruger
27. februar 2002 - 18:30 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Død boot?

Hey..

Jeg har lige formateret en ældre computer, og installeret Windows 2000 - igen... alt kører fint, og jeg installerer de nyeste ViA chipset drivere, men efter reboot står den stille på "netværks et eller andet". Nå, men så hiver jeg da bare RJ-45 porten ud af netkortet, men næææ... så stopper den bare lidt længere inden - lige inden den skal til at loade skrivebordet.

Jeg har prøvet at boote på 2k cd'en, og reparere, men lige lidt hjalp det. Derefter har jeg prøvet at starte op i fejlsikret-tilstand, for at prøve at fjerne driverne, men det kan man måske ikke?
Avatar billede zonem Nybegynder
27. februar 2002 - 18:34 #1
lytter...
Avatar billede hub Nybegynder
27. februar 2002 - 19:38 #2
"netværks et eller andet". Og det er lidt mere præcis??

(>zonem, hvis du vil være med på en lytter, behøver du ikke at skrive noget, blot trykke på udfør--det sparer lige systemerne rundt omkring for en mail)
Mvh
hub :-)
Avatar billede Slettet bruger
27. februar 2002 - 19:39 #3
Jeg kan ikke huske hvad den siger... Når den booter op, så siger den noget med, at den søger på netværket osv...
Avatar billede hub Nybegynder
27. februar 2002 - 19:44 #4
Hmm, den burde ikke gå død fordi den søger på netværket og måske ikke finder noget. Hvis det derimod er drivere til selve kortet, burde du nok prøve at fjerne kortet fysisk og afinstallere VIA driverne (gøres med instalælationsprogrammet fra VIA). I øvrigt understreger VIA, at disse drivere kun skal installeres hvis man oplever problemer med chipset'et
Avatar billede Slettet bruger
27. februar 2002 - 19:47 #5
Ja, men de giver bedre performance, og det er der træng til! :)

Det er ikke til netkortet, men til chipsettet på mobo'et joh.
Avatar billede hub Nybegynder
27. februar 2002 - 19:50 #6
ja, jeg ved godt at de chipset drivere er til bundkortet, men siger blot, at de ikke SKAL installeres-kun hvis man har problemer--i dit tilfælde har de åbenbart givet problemer--de opdaterer nemlig bl.a det der hedder WAN-miniport som bruges i forbindelse med netkortet..
Avatar billede Slettet bruger
27. februar 2002 - 19:55 #7
ehm... ok - skod :( prøver at formatere igen i morn, og så prøver vi uden... eller... prøver lige at fjerne dem først - vender tilbage
Avatar billede Slettet bruger
09. marts 2002 - 18:43 #8
Sorry for ventetiden - har glemt spr. helt, eftersom jeg faktisk fik det til at virke. Problemet var 4in1 drivere - jeg fjernede dem med install-filen, som du sagde, hub, så svar lige en gang.

Tak tak.
Avatar billede hub Nybegynder
09. marts 2002 - 18:55 #9
Takker..
Avatar billede Slettet bruger
09. marts 2002 - 18:56 #10
Mig der takker..