Avatar billede inf2005 Nybegynder
27. februar 2002 - 17:22 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Problem med link system...

Jeg har været ved at lege med et link system, og jeg kan ikke helt få det til at virke optimalt! Når jeg kører scriptet selvstændigt, er der ingen problemer (http://www.thomaslunde.dk/linkster.php), men så når jeg har flettet scriptet ind på min side (http://www.thonaslunde.dk/links_kategorier.php), så brokker den sig over noget med "header already sent" og det forstår jeg så ikke lige hvordan man løser...Er der nogen der kan hjælpe mig?
Avatar billede inf2005 Nybegynder
27. februar 2002 - 17:23 #1
Avatar billede hathor Nybegynder
27. februar 2002 - 17:26 #2
du sender efter al sandsynlighed tekst til brugeren før du sender en header.

Bruger du header ("location: bla.php"); nogen steder??

Ellers så prøv lige at paste den kode der laver fejl.
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
27. februar 2002 - 17:28 #3
ja, det plejer som regel at være den linie der laver fejl.
I stedet KAN du udskifte den med:
echo "<script>location.href='siden.php';</script>";
Avatar billede inf2005 Nybegynder
27. februar 2002 - 17:31 #4
det er denne fejl der kommer:

Warning: Cannot add header information - headers already sent by (output started at d:\www\thomaslunde.dk\home\links_kategorier.php:6) in d:\www\thomaslunde.dk\home\linkster.php on line 7

og sådan ser linie 7 ud i linkster.php

if ($QUERY_STRING && $LID && $URL) {
  mysql_query("UPDATE $link_table SET Clicks = Clicks+1 WHERE ID = $LID");  // add 1 to click count
  header("Location: $URL");  // send user to website
}
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
27. februar 2002 - 17:32 #5
udskift:
header("Location: $URL");  // send user to website

med:

echo "<script>location.href='$url';</script>";
Avatar billede fri-hash Nybegynder
27. februar 2002 - 17:36 #6
echo "<script>location.replace('$url');</script>";
er ofte bedre .... den sørger for at den side du videresender fra ikke optræder i browserens history-liste, dvs. man kommer ikke tilbage dertil ved brug af browserens "back"-knap
Avatar billede inf2005 Nybegynder
27. februar 2002 - 17:36 #7
gizmo-gizmo >> Nu kommer der da ingen fejl mere, men når jeg trykker på et link, så kommer den bare tilbage til forsiden af min egen hjemmeside, istedet for at hoppe frem til den side den skulle efter at have trykket på linket...
Avatar billede inf2005 Nybegynder
27. februar 2002 - 17:37 #8
Hvad kan problemet så være??
Avatar billede fri-hash Nybegynder
27. februar 2002 - 17:38 #9
det må være fordi $URL indeholder navnet på din forsidefil.
bemærk at variabelnavne er casesensitive - $URL er ikke det samme som $url
Avatar billede inf2005 Nybegynder
27. februar 2002 - 17:41 #10
Det virker sgu nu...lige en sidste ting: Hvordan får man så siden til at åbne i en ny side, istedet for i den eksisterende?? Kan man det??
Avatar billede fri-hash Nybegynder
27. februar 2002 - 17:43 #11
yesyes,
echo "<script>window.open('$URL', '');</script>";
Avatar billede fri-hash Nybegynder
27. februar 2002 - 17:44 #12
'' er 2 enkeltplinger og ikke en dobbeltpling
Avatar billede fri-hash Nybegynder
27. februar 2002 - 17:44 #13
inde i parantesen, altså
Avatar billede inf2005 Nybegynder
27. februar 2002 - 17:44 #14
takker...jeg differenciere pointene mellem jer...Tak for hjælpen