Avatar billede photoshopninja Nybegynder
27. februar 2002 - 15:59 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

redirect på baggrund af sprog

Ayeeee ppl :0)

er ved at lave en større skoleopgave.... S U K!

her er info jeg skal bruge:

Script (gerne så simpelt netsprog som muligt... hehe hvis html mulig så gerne det!)

Det skal kunne redirecte surferen videre på baggrund af sprog:

Hvis surferens browser bruger tysk sprog skal den redirectes til http://www.entyskurl.com

Hvis surferen kommer fra andre lande skal surfren bare blive på siden ....

Krav er at det bare skal virke i Internet explorer 5 og opad:)

Håber en eller anden kan hjælpe for jeg er kørt fast!!!

Takker!
Photoshopninja
Avatar billede cdc Novice
27. februar 2002 - 16:06 #1
Har et javascript her som dirigerer brugerne videre til det sprog de nu har sadt sin browser til at bruge...
http://www.eksperten.dk/spm/175439

/cdc
Avatar billede aspwannabie Nybegynder
27. februar 2002 - 16:14 #2
ikke for at være grådig men:

kan ikke rigtig få det til at spille så gider du liste step by step:

hvordan jeg kun får den til at redirecte når det er tysk og om der skal laves en .js fil eller man bare kan skrive det ind i html :)

hehe 200 points + en ninja photoshop tjeneste til gode if u help me out ;)
Avatar billede aspwannabie Nybegynder
27. februar 2002 - 16:17 #3
og hvad er det  her fra det andet script: StarOffice-Browser,Opera betyder det at det virker i alle browserne eller at de bare bliver på siden:)
Avatar billede cdc Novice
27. februar 2002 - 16:22 #4
opera star office osv, betyder at det virker i de fleste browsers, selve scriptet legges i head dvs: Fra <script language="javascript"> til </script> settes mellem <head></head>

Denne ( onload="browser();" ) settes ind i body således: <body onload="browser();">

Alt dette gøres i html dokumentet. Nu redirecter denne til språgene tysk engelsk og hollandsk, det skal bare tilpasses.

/cdc
Avatar billede photoshopninja Nybegynder
27. februar 2002 - 16:27 #5
kanont inden du får alle mine pointz..hehehe  nu hvis et sprog ikke er med så sker der intet vel?? (andet en man bliver på denne side)
Avatar billede cdc Novice
27. februar 2002 - 16:29 #6
når jeg har brugt det bliver jeg bare på den side som man er på ja......
Avatar billede photoshopninja Nybegynder
27. februar 2002 - 16:33 #7
takker Bro!

photoshop tjeneste tilgode..... hehe
Avatar billede photoshopninja Nybegynder
27. februar 2002 - 16:33 #8
hmm vil du ikke have nogen pointz....
Avatar billede cdc Novice
27. februar 2002 - 16:35 #9
Du kan se hvordan det virker her http://www.fercher.com/ klik på Ferienwohnung så stilles du om til den tyske, da der ikke er en dansk og du er på den tyske. Havde du haft engelsk browser vill den have stillet om til den engelske...

/cdc
Avatar billede photoshopninja Nybegynder
27. februar 2002 - 16:46 #10
hehe jeg har engelsk browser......  hehe TAKKER!
Avatar billede photoshopninja Nybegynder
27. februar 2002 - 16:49 #11
hmmm jeg landede på den tyske....  skulle have enegelsk browser... står på engelsk + min xp pro er english version.... gør altid dette da der altid er opdateringer ude til engelsk først:)
Avatar billede photoshopninja Nybegynder
27. februar 2002 - 16:52 #12
yep min browser er sat til english (united states) og lander satig på tyske version....  nogen ide??
Avatar billede cdc Novice
27. februar 2002 - 17:53 #13
Gå ind i funktioner->internetindstillinger->gennerelt->språg og se der hvilket sprog den står på....

/cdc
Avatar billede photoshopninja Nybegynder
27. februar 2002 - 19:01 #14
den står på engelsk (united states) [en-us]

jeg gik ind på din url så jeg ved ikke om du har lavet en fejl på den....
Avatar billede cdc Novice
27. februar 2002 - 19:13 #15
kigger lige på det....

/cdc
Avatar billede cdc Novice
27. februar 2002 - 20:55 #16
Har du prøvet linket her, og den kører over på den tyske og ikke den engelske ? http://www.fercher.com/

/cdc
Avatar billede cdc Novice
27. februar 2002 - 20:58 #17
Prøv at smække hele denne kode ind og lav om på domainerne så det passer, den funker altså hos mig.....Hvilken browser version kører du med ?

/cdc
Avatar billede cdc Novice
27. februar 2002 - 21:00 #18
<html>
<head>
<title>handling browser language...</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
</head>

<script language="javascript">
function browser()
{
    var m_browserName = navigator.appName;
    var m_userAgent = navigator.userAgent;
    var m_lang = navigator.language;
    var m_language = "english (default)";

    // first check for the language ...
    if(m_lang == "de")
    {
      m_language = "deutsch";
      window.location.href = "http://www.fercher.com/frameset.html";
    }
    if(m_lang == "en")
    {
      m_language = "english";
      window.location.href = "http://www.fercher.com/frameseten.html";
    }
    if(m_lang == "nl")
    {
      m_language = "dutch";
      window.location.href = "http://www.fercher.com/framesetnl.html";
    }

    if (m_browserName == "Netscape")
    {

      if (m_userAgent.indexOf("compatible") > -1)
      {

          if (m_userAgent.indexOf("Opera") > -1)
          {
            // Der Opera-Browser wird verwendet
            //window.open ("standard.htm");
            //alert("site was optimized for your Opera browser");
          }

          if (m_userAgent.indexOf("StarOffice") > -1)
          {
            // Der StarOffice-Browser wird verwendet
            //window.open ("standard.htm");
            //alert("site optimized for your StarOffice browser");
          }

      else
      {
          // Der Netscape-Browser wird verwendet
          //window.open ("net.htm");
          //alert("site optimized for your Netscape Browser");

      }

  if (m_browserName == "Microsoft Internet Explorer")

  {

    // Der Microsoft-Browser wird verwendet
    //alert(window.location.host);
    // der internetexplorer unterst. keine sprachangabe
    window.location.href = "http://www.fercher.com/frameset.html";
    //alert("site optimized for your Microsoft Browser");

  }

</script>

<body bgcolor="#999999" text="#CCCCCC" link="#CCCCCC" onload="browser();" vlink="#CCCCCC" alink="#CCCCCC">
<div align="center">
  <p><font size="5"><b><font face="Courier New, Courier, mono">if your browser
    doesn't link automatically, choose the link below.</font></b></font></p>
  <p><b><font face="Courier New, Courier, mono" size="5"><a href="frameset.html">Ferienwohnung</a></font></b>
  </p>
  </div>
</body>
</html>
Avatar billede photoshopninja Nybegynder
27. februar 2002 - 23:19 #19
http://www.fercher.com/  så ryger den over på engelsk version :)  men hvis jeg går over på ferienwochung så ryger den over på tysk....

btw min version er 6.0
Avatar billede photoshopninja Nybegynder
27. februar 2002 - 23:20 #20
kigger på om det virker semere... nat nat
Avatar billede terry Ekspert
14. marts 2002 - 21:20 #21
Hi photoshopninja or is it aspwannabie? take a look at this question you have outstanding please! and I will only ask this once !!

http://www.eksperten.dk/spm/181994