Avatar billede php_teddy Nybegynder
27. februar 2002 - 13:15 Der er 3 kommentarer og
3 løsninger

lignende Delphi

Hej alle sammen

Jeg sider i linux og vil programmer, hvad for nolge programmer findes der til det. Det skal helst være med grafisk overflad.

Hvis i kender delphi må det gerne være noget i den stil.
Avatar billede darkside Nybegynder
27. februar 2002 - 13:17 #1
Der er jo Kylix :)
Delphi til Linux, men den koster knaster!
Avatar billede php_teddy Nybegynder
27. februar 2002 - 13:19 #2
Ok er der andre programmer ?!

Darskside har Kylix en hjemmeside ?!
Avatar billede geek1011 Nybegynder
27. februar 2002 - 13:20 #3
Nej, der er endnu ikke udviklet nogen versioner, som Delphi, udover Kylix, men Kylix koster 20.000 kr.
Det er nok derfor der stadig er så mange der benytter sig af Windows, men hvis der ikke snart sker en udvikling inde for Borland, altså hvor de laver en gratis version af Kylix, ligesom Delphi 6 Personal Edition, så kommer Microsoft til at sidde på markedet, og så kan man godt pakke Linux ned igen, og smide sin Mandrake CD ud....
Men nej, der er desværre ikke nogen gratis version af et sådan herligt udviklingsprogram, til Linux.
Avatar billede henrik_ffc Nybegynder
27. februar 2002 - 13:36 #4
Adressen er http://www.borland.com/kylix/ og her er den set til $249, for prof udgaven.
Hvilken kurs bruger du geek1011 ???
Avatar billede Slettet bruger
27. februar 2002 - 16:15 #5
Måske du kan bruge det her
http://apps.kde.com/na/2/info/id/612
Avatar billede billen Nybegynder
28. februar 2002 - 08:17 #6
Der er jo heller ikke noget gratis RAD til Windows. Der er foresten en Open Edition af Kylix.

Ellers kan du prøve Java. Det er ikke så slemt når man først kommer igang. Og der kan du bruge Forte For Java (http://www.sun.com/ffj), som er ligesom BorlandJBuilder.