Avatar billede jecalc Nybegynder
27. februar 2002 - 12:28 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

ASP-mail

Da jeg har fået ny udbyder, kan jeg ikke mere bruge min cdont mail. Er der evt. en der vil omskrive nedenstående cdont til ASPMAIL. Kan ikke selv er nybegynder.

<% @language="VBSCRIPT" %> <%
' SEND EMAIL TIL MIG

Dim shopMail, shopBody

Set shopMail = CreateObject("CDONTS.NewMail")

shopBody="Fornavn: "& request.form("fornavn") & vbcrlf

shopBody=shopBody & "Efternavn: " & request.form("efternavn") & vbcrlf
shopBody=shopBody & "Adresse: "& request.form ("adresse") & vbcrlf
shopBody=shopBody & "By: " & request.form ("by") & vbcrlf
shopBody=shopBody & "Postnummer: " & request.form ("postnummer") & vbcrlf
shopBody=shopBody & "Tlf-nummer: " & request.form ("tlf") & vbcrlf
shopBody=shopBody & "E-mail: " & request.form ("email") & vbcrlf & vbcrlf
shopBody=shopBody & "Efterkrav: " & request.form ("efterkrav") & vbcrlf
shopBody=shopBody & "Afhentning: " & request.form ("afhentning") & vbcrlf
shopBody=shopBody & "Order Contents: " & vbcrlf & request.form ("contents") & vbcrlf
shopBody=shopBody & "Total Order Value: " & request.form ("total")

shopMail.From="salg@******.dk"
shopMail.To="john@********.dk"
shopMail.Subject="NY ORDRE"
shopMail.Body=shopBody
shopMail.Send
set shopMail=nothing

' SKRIV MAIL TIL KUNDE

DIM custMail, custBody

Set custMail = CreateObject("CDONTS.NewMail")

custBody="Fornavn: "& request.form("fornavn") & vbcrlf

custBody=custBody & "Efternavn: " & request.form("efternavn") & vbcrlf
custBody=custBody & "Adresse: "& request.form ("adresse") & vbcrlf
custBody=custBody & "By: " & request.form ("by") & vbcrlf
custBody=custBody & "Postnummer: " & request.form ("postnummer") & vbcrlf
custBody=custBody & "Tlf-nummer: " & request.form ("tlf") & vbcrlf
custBody=custBody & "E-mail: " & request.form ("email") & vbcrlf & vbcrlf
custBody=custBody & "Order Contents: " & vbcrlf & request.form ("contents")
custBody=custBody & "Total Order Value: " & request.form ("total")

custMail.From="salg@*******.dk"
custMail.To=request.form ("email")
custMail.Subject="TAK FOR DIN ORDRE "& request.form ("fornavn") & " " & request.form ("efternavn")
custMail.Body=custBody
custMail.Send

set custMail=nothing
%>
Avatar billede webbe Nybegynder
27. februar 2002 - 12:32 #1
Hvad med at bruge JMail istedet for?

Så kan jeg godt gøre det for dig
Avatar billede tniels Nybegynder
27. februar 2002 - 12:33 #2
<% @language="VBSCRIPT" %> <%
' SEND EMAIL TIL MIG

Dim shopMail, shopBody

Set shopMail = Server.CreateObject("SMTPsvg.Mailer")

shopBody="Fornavn: "& request.form("fornavn") & vbcrlf

shopBody=shopBody & "Efternavn: " & request.form("efternavn") & vbcrlf
shopBody=shopBody & "Adresse: "& request.form ("adresse") & vbcrlf
shopBody=shopBody & "By: " & request.form ("by") & vbcrlf
shopBody=shopBody & "Postnummer: " & request.form ("postnummer") & vbcrlf
shopBody=shopBody & "Tlf-nummer: " & request.form ("tlf") & vbcrlf
shopBody=shopBody & "E-mail: " & request.form ("email") & vbcrlf & vbcrlf
shopBody=shopBody & "Efterkrav: " & request.form ("efterkrav") & vbcrlf
shopBody=shopBody & "Afhentning: " & request.form ("afhentning") & vbcrlf
shopBody=shopBody & "Order Contents: " & vbcrlf & request.form ("contents") & vbcrlf
shopBody=shopBody & "Total Order Value: " & request.form ("total")

shopMail.FromAddress="salg@******.dk"
shopMail.AddRecipient="John","john@********.dk"
shopMail.Subject="NY ORDRE"
shopMail.BodyText=shopBody
shopMail.SendMail
set shopMail=nothing

' SKRIV MAIL TIL KUNDE

DIM custMail, custBody

Set custMail = Server.CreateObject("SMTPsvg.Mailer")

custBody="Fornavn: "& request.form("fornavn") & vbcrlf

custBody=custBody & "Efternavn: " & request.form("efternavn") & vbcrlf
custBody=custBody & "Adresse: "& request.form ("adresse") & vbcrlf
custBody=custBody & "By: " & request.form ("by") & vbcrlf
custBody=custBody & "Postnummer: " & request.form ("postnummer") & vbcrlf
custBody=custBody & "Tlf-nummer: " & request.form ("tlf") & vbcrlf
custBody=custBody & "E-mail: " & request.form ("email") & vbcrlf & vbcrlf
custBody=custBody & "Order Contents: " & vbcrlf & request.form ("contents")
custBody=custBody & "Total Order Value: " & request.form ("total")

custMail.FromAddress="salg@*******.dk"
custMail.AddRecipient=request.form ("email"),request.form ("email")
custMail.Subject="TAK FOR DIN ORDRE "& request.form ("fornavn") & " " & request.form ("efternavn")
custMail.BodyText=custBody
custMail.SendMail

set custMail=nothing
%>
Avatar billede shadow3n Nybegynder
27. februar 2002 - 13:01 #3
Du kan jo legge til litt error handling

'Sjekker om mail er sendt, hvis ikke vises en feilmelding
if custMail.SendMail then
Response.Write "<p><b>Følgende epost ble sendt den: " & Now & "</b></p>"
Response.Write custBody

else
Response.Write "Mail send failure. Error was " & custMail.Response
end if
Avatar billede jecalc Nybegynder
27. februar 2002 - 17:23 #4
kommentar til tniels
Jeg får følgende fejl når jeg forsøger at køre aspmail:
Microsoft VBScript compilation error '800a0401'
Expected end of statement
/post.asp, line 23
shopMail.AddRecipient="John","john@******.dk"
----------------------------^
Avatar billede tniels Nybegynder
27. februar 2002 - 17:34 #5
Hmmm... Det kan være, at der skal være et mellemrum.
Prøv (i linie 23):

shopMail.AddRecipient="John", "john@******.dk"

og (i linie 53):

custMail.AddRecipient=request.form ("email"), request.form ("email")
Avatar billede tniels Nybegynder
27. februar 2002 - 17:37 #6
Sorry - jeg kiggede lige i dokumentationen igen, det skal være:

shopMail.AddRecipient "John", "john@******.dk"

og

custMail.AddRecipient request.form ("email"), request.form ("email")

... altså uden = og med mellemrum.
Avatar billede jecalc Nybegynder
27. februar 2002 - 21:03 #7
det ser ud som om det virker nu, jeg får ingen fejl, men jeg får ingen mail retur. Jeg har prøvet med både post og get.
Er der en fejl i det der sender eller mangler der noget.

<form name="ccardform" method="post" action="post.asp">
          <table width="500" border="1" cellspacing="0" cellpadding="4">
            <tr>
              <td colspan="2">
                <div align="center"><b><font face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size="3" color="#000000">SEND
                  ORDER</font></b></div>

              <td colspan="2">
                <input type="hidden" name="fornavn" value="<%= Request.Form("fornavn") %>">
                <input type="hidden" name="efternavn" value="<%= Request.Form("efternavn") %>">
                <input type="hidden" name="adresse" value="<%= Request.Form("adresse") %>">
                <input type="hidden" name="by" value="<%= Request.Form("by") %>">
                <input type="hidden" name="postnummer" value="<%= Request.Form("postnummer") %>">
                <input type="hidden" name="tlf" value="<%= Request.Form("tlf") %>">
                <input type="hidden" name="email" value="<%= Request.Form("email") %>">
                <input type="hidden" name="total" value="<%= Request.Form("total") %>">
                <input type="hidden" name="contents" value="<%= Request.Form("contents") %>">
                <input type="hidden" name="efterkrav" value="<%= Request.Form("efterkrav") %>">
                <input type="hidden" name="afhentning" value="<%= Request.Form("afhentning") %>">
              </td>
            </tr>
            <tr valign="top">
              <td colspan="2">
                <div align="center">
                  <input type=image src="buttons/submit.gif">
Avatar billede tniels Nybegynder
27. februar 2002 - 21:18 #8
Det tror jeg ikke. Prøv eventuelt at indsætte:
shopMail.RemoteHost = "post.tele.dk"
og
custMail.RemoteHost = "post.tele.dk"

i linierne efter:
shopMail.FromAddress="salg@******.dk"
og
custMail.FromAddress="salg@*******.dk"

Hvis man ikke indsætter en "RemoteHost", vil den automatisk benytte den smtp-service, der er installeret på webserveren. Hvis den enten er stoppet eller hvis den ikke tillader relay, vil mail'en ikke blive sendt.
Jeg har bare indsadt "post.tele.dk" fordi den skulle være åben for relay (det er kun være et problem, hvis webserveren står bag en firewall).
Avatar billede tniels Nybegynder
27. februar 2002 - 21:19 #9
Jeg går ud fra, at du har ændret @********.dk til det rigtige domænenavn, ik'?
Avatar billede jecalc Nybegynder
27. februar 2002 - 21:50 #10
jo jeg har ændret @********.dk til det rigtige domænenavn. Jeg prøver lige ovenstående.
Avatar billede jecalc Nybegynder
27. februar 2002 - 22:55 #11
Nu er jeg kommet et skridt videre, den sender nu shopMail, men ikke custMail, og den sender heller ikke indholdet af formen, kun:
Fornavn:
Efternavn:
Adresse:
By:
Postnummer:
Tlf-nummer:
E-mail:

Efterkrav:
Afhentning:
Order Contents:

Total Order Value:
men nu tror jeg ikke jeg tør trække mere på din tålmodighed, så du får dine point
Avatar billede tniels Nybegynder
27. februar 2002 - 23:21 #12
Thank U!

Problemet med at den kun sender den første er nem nok. Da request.form ("email") er tom, sender den naturligvis ikke email'en. Det skal du ikke tænke på, det skal nok ordne sig når vi har fået den til at sende indholdet fra formen.

Jeg kan ikke helt forstå, hvorfor alle inputfelterne er hidden. Hvorfor er de det? Så kan man ikke udfylde dem. Og hvis man ikke kan udfylde dem, så bliver de vel ved med at være tomme. Hvordan ser den side ud, hvor man udfylder felterne?
Avatar billede jecalc Nybegynder
27. februar 2002 - 23:52 #13
Som du  kan se er det sikkert noget rod, og 2 af siderne skulle skrives sammen, men som nybegynder har jeg taget noget her og der, og læst mig til resten. Det har virket i cdont, men det er jo også lidt anderledes.

<%

CONST CARTPID = 0
CONST CARTPNAME = 1
CONST CARTPPRICE = 2
CONST CARTPQUANTITY = 3

'------------------------------------------------

IF NOT isArray( Session( "cart" ) ) THEN
  DIM localCart( 4, 20 )
ELSE
  localCart = Session( "cart" )
END IF

'-------------------------------------------------------
%>

<html>
<head>
<title>G&aring; til kassen</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
</head>

<body bgcolor="#FFFFCC" text="#000000" link="#000000" vlink="#000000" alink="#000000" leftmargin="0" topmargin="0" marginwidth="0" marginheight="0">

  <tr valign="top">
    <td height="382" bgcolor="#FFFFCC">
      <div align="center"><b><font face="Comic Sans MS" size="4">Gå til kassen<br>
        </font></b>
        <form name="checkout" method="post" action="shop_ccard.asp">
          <table width="500" border="1" cellspacing="0" cellpadding="4">
            <tr valign="top">
              <td colspan="3">
                <div align="center"><font face="Comic Sans MS"><b><font size="2">Dine
                  order detaljer</font></b></font></div>
              </td>
            </tr>
            <tr valign="top">
              <td colspan="3">
                <div align="center"><font face="Arial, Helvetica, sans-serif" size="2">
                  <textarea name="message" value=onfocus="window.document.checkout.txtReadonly.blur()" READONLY=true
cols="50" rows="5"><%

FOR x = 0 TO UBOUND( localCart, 2 )
IF localCart( CARTPID, x ) <> "" THEN
orderTotal = orderTotal + ( localCart( CARTPPRICE, x ) * localCart( CARTPQUANTITY, x ) )

DIM chId,chProduct,chPrice,chQuantity
chId=(localCart( CARTPID, x) )
chProduct=Server.HTMLEncode( localCart( CARTPNAME, x ) )
chPrice=formatCurrency( localCart( CARTPPRICE, x ) )
chQuantity=localCart( CARTPQUANTITY, x )%>
<% 'THE NEXT BIT PRINTS THE CONTENTS OF THE CART TO THE TEXT BOX %>
<%="ID#: " & chId & vbcrlf & "Hardware: " & chProduct & vbcrlf &"Pris pr. stk.: " & chPrice & vbcrlf &"Antal: " & chQuantity & " I alt" & vbcrlf & "_______________________________________" & vbcrlf%>
<%
END IF
NEXT
%>
</textarea>
                  </font></div>
              </td>
            </tr>
            <tr valign="top">
              <td colspan="3">
                <div align="center"><b><font face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size="2" color="#000000">Total
                  Orderpris</font><font face="Comic Sans MS" size="2"> <%=formatCurrency( orderTotal )%><br>
                  <input type="hidden" name="total" value="<%=formatCurrency( orderTotal )%>">
                  <input type="hidden" name="contents" value="<%
FOR x = 0 TO UBOUND( localCart, 2 )
IF localCart( CARTPID, x ) <> "" THEN
orderTotal = orderTotal + ( localCart( CARTPPRICE, x ) * localCart( CARTPQUANTITY, x ) )

chId=(localCart( CARTPID, x) )
chProduct=Server.HTMLEncode( localCart( CARTPNAME, x ) )
chPrice=formatCurrency( localCart( CARTPPRICE, x ) )
chQuantity=localCart( CARTPQUANTITY, x )%>

<%="ID#: " & chId & vbcrlf & "Hardware: " & chProduct & vbcrlf &"Pris pr. stk.: " & chPrice & vbcrlf &"Antal: " & chQuantity & " I alt" & vbcrlf & "_________" & vbcrlf%>
<%
END IF
NEXT
%>">
                  </font></b></div>
              </td>
            </tr>
            <tr valign="top">
              <td colspan="3">
                <div align="center"><font face="Arial, Helvetica, sans-serif" size="2"><b><font face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" color="#000000" size="1">De
                  felter med &para; skal udfyldes</font></b></font></div>
              </td>
            </tr>
            <tr valign="top">
              <td width="104"><b><font face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size="2" color="#000000">Fornavn</font></b></td>
              <td colspan="2" width="390"><font face="Arial, Helvetica, sans-serif" size="2"></font><font face="Arial, Helvetica, sans-serif" size="2">
                <input type="text" name="fornavn" size="40">
                &para;</font></td>
            </tr>
            <tr valign="top">
              <td width="104"><b><font face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size="2" color="#000000">Efternavn</font></b></td>
              <td colspan="2" width="390"><font face="Arial, Helvetica, sans-serif" size="2"></font><font face="Arial, Helvetica, sans-serif" size="2">
                <input type="text" name="efternavn" size="40">
                &para;</font></td>
            </tr>
            <tr valign="top">
              <td width="104"><b><font face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size="2" color="#000000">Adresse</font></b></td>
              <td colspan="2" width="390"><font face="Arial, Helvetica, sans-serif" size="2"></font><font face="Arial, Helvetica, sans-serif" size="2">
                <input type="text" name="adresse" size="40" maxlength="80">
                &para;</font></td>
            </tr>
            <tr valign="top">
              <td width="104" height="20"><b><font face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size="2" color="#000000">By</font></b></td>
              <td colspan="2" width="390" height="20"><font face="Arial, Helvetica, sans-serif" size="2">
                <input type="text" name="by" size="40">
                &para;</font></td>
            </tr>
            <tr valign="top">
              <td width="104"><b><font face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size="2" color="#000000">Postnummer</font></b></td>
              <td colspan="2" width="390"><font face="Arial, Helvetica, sans-serif" size="2"></font><font face="Arial, Helvetica, sans-serif" size="2">
                <input type="text" name="postnummer" size="20">
                &para;</font></td>
            </tr>
            <tr valign="top">
              <td width="104"><b><font face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size="2" color="#000000">Tlf-nummer</font></b></td>
              <td colspan="2" width="390"><font face="Arial, Helvetica, sans-serif" size="2"></font><font face="Arial, Helvetica, sans-serif" size="2">
                <input type="text" name="tlf" size="30">
                <b>&para;</b></font></td>
            </tr>
            <tr valign="top">
              <td width="104"><b><font face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size="2" color="#000000">E-mail</font></b></td>
              <td colspan="2" width="390"><font face="Arial, Helvetica, sans-serif" size="2"></font><font face="Arial, Helvetica, sans-serif" size="2">
                <input type="text" name="email" size="40">
                </font></td>
            </tr>
            <tr valign="top">
              <td width="104"><font face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size="2" color="#000000"><b>Efterkrav:</b></font></td>
              <td colspan="2" width="390">
                <input type="text" name="efterkrav" size="40" maxlength="60">
              </td>
            </tr>
            <tr valign="top">
              <td width="104"><font face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size="2" color="#000000"><b>Afhentning:</b></font></td>
              <td colspan="2" width="390">
                <input type="text" name="afhentning" size="40" maxlength="60">
              </td>
            </tr>
            <tr valign="top">
              <td width="104">&nbsp;</td>
              <td colspan="2" width="390">&nbsp; </td>
            </tr>
            <tr valign="top">
              <td colspan="3">
                <div align="center"><font face="Arial, Helvetica, sans-serif" size="2">
                  <input type=image src="buttons/next.gif">
                  </font></div>
              </td>
            </tr>
          </table>
        </form>
        <b><font face="Comic Sans MS" size="4"> </font></b></div>
    </td>
  </tr>
</body>
</html>
Avatar billede tniels Nybegynder
28. februar 2002 - 00:11 #14
Hvad sker der, hvis du bare skriver:
<form name="checkout" method="post" action="post.asp">

i stedet for:
<form name="checkout" method="post" action="shop_ccard.asp">

???
Avatar billede jecalc Nybegynder
28. februar 2002 - 01:05 #15
jaaa, tusind tak, så virker det, som det skal. Hurra