Avatar billede salla Nybegynder
27. februar 2002 - 12:03 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Show/hide eller swap??

Hvis jeg nu har nogle billeder jeg gerne vil lægge ud som album som folk kan klikke i for at få næste billede; hvad er så bedst show/hide eller swap??

Anden ting, når man swapper, skal billederne ligge i layers og så ovenpå hinanden inden man går igang med behaviors ??

Håber på svar, sal
Avatar billede cryptoboy Nybegynder
27. februar 2002 - 12:20 #1
Hej Sal,

Det at lave et photoalbum hvor man udskifter billeder på samme side er bedst/sikrest med Swap Image - Undtagelser er dog : Når der er tekst der skal udskiftes samtidig eller placeringer der skal ditto - Fortæl lidt mere : Skal der være links til alle billederne på samme side eks. billede 1 til 10 eller skal der være frem og tilbage knapper så man ser 1 af gangen ???

Altsammen ret vigtigt for valget af det javascript der skal bruges -

Inspiration :

http://javascript.internet.com/miscellaneous/basic-slideshow.html
http://javascript.internet.com/miscellaneous/gallery-viewer.html
http://javascript.internet.com/miscellaneous/image-slideshow.html
http://www.codelifter.com/main/javascript/slideshow2.html
Avatar billede salla Nybegynder
27. februar 2002 - 12:51 #2
Hej crypto..

Der skal ikke nogle links til nogle billeder, kun fram fra bil. 1 til 10, eller hvis jeg gider så laver jeg mulighed for at kunne komme tilbage også. Jeg tror jeg vælger swap, men skal bill.ligge i samme layer eller hver for sig - skal de være oven på hinanden eller hvordan..
Tak for inspirationen! sal
Avatar billede cryptoboy Nybegynder
27. februar 2002 - 14:59 #3
Hej igen Sal,

Layers er problematiske - jeg anbefaler at bruge swap image fra behaviors -
frem og tilbage funktion kan du KUN få med javascript, kopier øverste inspirations-kildekode - navngiv billederne 1 til 10 og filtype (eks. 1.gif) - jeg kan godt hjælpe dig -

mvh crypto
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
27. februar 2002 - 15:04 #4
Jeg gad godt vide hvordan i havde tænkt jer at benytte swapimage når der er tale om så mange billeder :)

cryptoboy>>Hvad mener du med at layers er besværlige? Sludder og vrøvl.

Og så siger du KUN javascript - hvad tror du swapimage samt show/hide layers behaviorsne er?

:)
Avatar billede salla Nybegynder
27. februar 2002 - 16:01 #5
Pelkjaer: Kan man ikke bruge mange billeder i swap, jeg har set her på siden noget om det:
"Du skal marker billedet hvorpå behavioren skal fungere, tryk derefter på + behavior og vælg swap image. Der kommer derefter en lille vindue frem hvor alle dine billeder på siden er nævnt ved navn. Formodentlig er der default-navn ved alle billeder, så du skal først navngive dine billeder i proberties-menuen og derefter kan du se billedernes navne i det lille vindue som dukker frem, når du trykker + behavior. Så trykker du  på det 3. billedes navn og derefter angiver du hvilket billede den skal skifte til. På denne måde kan du få alle dine billeder til at skifte til et andet. Det som tit forvirer en, når man skal have et 3 billede til at skifte, er at man tror at det kun er det ene billede som man sætter behaviorn på, der kan skifte til et andet, men det er som beskrevet meget nemt at få andre billeder til det også, man skal bare huske at navngive billederne." Kommentar fra htx98i17
24/01-2000 16:06:14. så hvem skal man tro på???

Mvh. sal
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
27. februar 2002 - 16:25 #6
salla>>Som jeg har forstået dit spørgsmål, så skal du have billederne til at vises på samme sted. Er det korrekt - så nej, så går den ikke med swapimage.
Avatar billede cryptoboy Nybegynder
27. februar 2002 - 18:35 #7
Hehe - Pelkjaer har aldrig prøvet sine layers i visse 4 browsere - Er han mon i puberteten ?

Sal, hvis du vælger Layers så opret dem først og brug Behaviours > Show/Hide Layers til at tænde og slukke for dem -

Et andet simpelt eksempel på udskiftning af flere billeder på samme side (med rollovers)

http://www.javascriptkit.com/script/script2/rolldifferent.shtml
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
27. februar 2002 - 22:04 #8
cryptoboy>>Nå så det mener du ikke at jeg har?

Så skulle du måske teste min side www.peterelkjaer.dk i NS 4. For den sags skyld kan du også teste i IE 4, NS 6, Opera 5 og 6.
Til sidst kan du jo så prøve at smide den igennem w3's validator.

Tsk tsk...
Avatar billede cryptoboy Nybegynder
27. februar 2002 - 23:21 #9
pelkjaer>I rest my case ...  hopper bare lidt når man ændrer textstørrelsen i browseren - Men du har vist også været udenfor DW's egen kodegenerator i den henseende - Sidste bud på non-kodeløft er at placere billederne i en tidslinie - Anvisning her :

http://www.macromedia.com/support/dreamweaver/interactivity/slideshow/slideshow05.html

Demo her :

http://www.macromedia.com/support/dreamweaver/interactivity/slideshow/slideshow/971208_slideshow_dw_demo.html
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
28. februar 2002 - 10:47 #10
Det var tilgæld også et godt bud vil jeg mene.