Avatar billede funi Nybegynder
26. februar 2002 - 22:52 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

On mouse click

Hvordan kan man sætte en funktion ind i en flashfilm så den stopper et sted og derefter går videre nå man klikker på musen ?

Håber at jeg kan få svar, da jeg skal bruge det til en projektopgave

på forhånd tak!
Avatar billede ditlev Juniormester
26. februar 2002 - 22:57 #1
Du laver din funktion som et movieclip. på et givet sted sætter du en stop kommando.
Med kanppen fortæller du derefter, at timelinen skal gotoAndPlay ved næste frame.
Avatar billede ditlev Juniormester
26. februar 2002 - 23:02 #2
Eksempel:
Hvis du laver et movieclip, og giver det instance navnet "mcnavn", skal din kanp have actionen:

on (release) {
    _root.mcnavn.gotoAndPlay(40);
}

Du kan nu i dit movieclip have en animation de første 39 frames. Der skal så være en stop action i frame 39, og clippets animation stopper.
Når man trykke på knappen fortsætter animationen.

/Ditlev
Avatar billede funi Nybegynder
27. februar 2002 - 18:07 #3
EN information!

Jeg vil ikke have en knap i selve flash filmen !  den skal bare gå videre når jeg klikker på musen!

MVH Funi
Avatar billede ditlev Juniormester
28. februar 2002 - 01:09 #4
Altså - du har en film, hvor der sker forskellige ting. På et givet tidspunkt stopper filmen planlagt.
Du vil nu have filmen til at fortsætte, når man klikker med museknappen et vilkårligt sted i filmen.
Er det korrekt forstået?