Avatar billede peleiden Nybegynder
26. februar 2002 - 17:57 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

javascript og XHTML

Jeg vil validere min fil til strict XHTML, jeg får en fejl ved denne linie:

<script language="javascript" type="text/javascript">

er der noget galt med den...

Fejlen er at der ikke er noget der hedder 'language' i denne version af HTML

Kan det laves anderledes?
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
26. februar 2002 - 17:59 #1
Prøv
<script type="text/javascript">
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
26. februar 2002 - 18:00 #2
Svar.
Avatar billede peleiden Nybegynder
26. februar 2002 - 18:02 #3
det virkede, mærkeligt, for når jeg kigger i koden på andre sider bruges language.
jeg har lige en til
<form action="blabla.asp" name="form1">
her er fejlen at jeg ikke må bruge name....som SKAL bruges for at mit javascript virker???
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
26. februar 2002 - 18:04 #4
id="" istedet for name=""

Så du må rette din javascript
Avatar billede peleiden Nybegynder
26. februar 2002 - 18:08 #5
det virker thanx + points
Avatar billede janegil Nybegynder
28. februar 2002 - 11:13 #6
Om jeg minnes rett, virker ikke javascript i Netscape 4 hvis du bare bruker ID og ikke NAME. Vel, det er kommet nyere versjoner av Netscape 4 siden dét, men hvis du ønsker besøk av N4, skal du teste det.
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
28. februar 2002 - 11:16 #7
Så må man jo kode transitional istedet for strict - så er begge tillladt.
Avatar billede peleiden Nybegynder
28. februar 2002 - 16:28 #8
nu ved jeg at dette spørgsmål er lukket, men når man bruger id i stedet for name i en form, vil ASP'en ikke hente variabler med POST og GET...det er sgu lidt upraktisk og jeg ved ikke hvordan man løser dette problem. DEt SKAL være ASP?
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
28. februar 2002 - 16:46 #9
Jamen så brug name og kod xhtml 1.0 transitional istedet.
Avatar billede peleiden Nybegynder
28. februar 2002 - 16:47 #10
ja det må jeg jo så gøre, men forstår ikke at det skulle være umuligt at få til at virke?
Avatar billede janegil Nybegynder
28. februar 2002 - 17:26 #11
Det er jo derfor det finnes transitional XHTML - nettop for at det skal være mulig å få gamle arvegodsapplikasjonene til å virke. I strikt XHTML skal du ikke forvente at gamle - eller Microsoft - programmer virker.