Avatar billede itarkiv Nybegynder
26. februar 2002 - 17:18 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Kompilering

Jeg bruger programmet Dev-c++, men når jeg compiler så bliver formatet .cpp. Hvordan får jeg filen til at hedde .exe, så den kan åbnes.
Avatar billede jpk Nybegynder
26. februar 2002 - 17:22 #1
formatet ER .cpp (eller .c eller .h) FØR du kompilerer.
Er du sikker på at du faktisk kompilerer?
Hvis ja, så må du finde ud af hvor .exe-filen bliver placeret...
Avatar billede itarkiv Nybegynder
26. februar 2002 - 17:24 #2
Nej, inden jeg kompilerer. så hedder endelsen .dev.
Avatar billede jpk Nybegynder
26. februar 2002 - 17:28 #3
Øh nå, tja men hvorfor ikke bryde standarden...
Avatar billede jpk Nybegynder
26. februar 2002 - 17:29 #4
Er du sikker på der ikke bliver oprettet en .exe-fil, fx i en undermappe eller andetsteds?
Avatar billede itarkiv Nybegynder
26. februar 2002 - 17:36 #5
Ja. Det er jeg sikker på. Den spørg nemlig hvor den kompilerede fil skal gemme.
Avatar billede itarkiv Nybegynder
26. februar 2002 - 17:41 #6
Kan man ikke få en anden god compiler der kan downloades?
Avatar billede jpk Nybegynder
26. februar 2002 - 17:45 #7
Mange mennesker her på Eksperten foretrækker Borland Builder
www.borland.com
Avatar billede itarkiv Nybegynder
26. februar 2002 - 18:13 #8
Hvor finder jeg det henne? Kan ikke finde det.
Avatar billede jpk Nybegynder
26. februar 2002 - 18:16 #9
Hmm, jeg kan ikke få adgang tilderes site lige nu...
Avatar billede geek1011 Nybegynder
27. februar 2002 - 13:05 #10
Når du skal compilerer, trykker du på CTRL + F9.
Mange tager fejl af, når de trykker F9 og kører programmet, men det bliver programmet i compileret af.
Men tryk på CTRL + F9, og din EXE fil kommer til at ligge i samme Directory, som din Project fil, eller Cpp fil.
Husk, at du i Dev-C++ skal gemme FØR du compilerer, men det minde Dev-C++ dig selvf. om.
Avatar billede itarkiv Nybegynder
27. februar 2002 - 14:37 #11
Okay, men hvad er kommandoen, for at køre et program i DOS?
Avatar billede geek1011 Nybegynder
28. februar 2002 - 14:48 #12
Om dit program skal køre i DOS eller i Windows afhænger af din kode.
Hvis du f.eks. benytter dig af windows.h, så kan dit program stadig køre i DOS-mode, men du kan ikke køre den i "ren" DOS, altså efter Genstart i MS-DOS tilstand.

Men her er et lille program, 100 % uafhængig af Operativsystem, er testet på Linux, DOS, Windows, UNIX og Lotus:

#include <iostream.h>
int main()
{
cout <<"Hello World!"<<endl;
}
Programmet kan compileres i et hvert OS :-)