Avatar billede laumeister Nybegynder
26. februar 2002 - 17:11 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Corel Linux vil ikke installeres

Hej
jeg er en ny og håbefuld LInux bruger. jeg har føbt et IDG-hæfte med Corel linux OS. CD'en starter fint indtil jeg får beskeden LINUX loader og derefter går den helt kold. jeg har prøvet at lave en bootdiskette men får det samme resultat so når jeg booter fra CD'en. Jeg har fulgt manualen så hvad gør jeg forkert??
Jeg har WIN98SE på mit c-drev og ønsker LINUX installeret på den separate harddisk (D)

Laumeister
Avatar billede hemning Nybegynder
26. februar 2002 - 17:15 #1
Corel solgte deres linux-version for "lang" tid siden, hvilket betyder at du har en gammel version! Prøv hellere at installere Linux Mandrake! www.linux-mandrake.com - Hvis du ikke selv vil brænde de 3 ISO filer, kan du købe Linux Mndrake 8.1 på www.linuxpusher.dk for 20kr pr. cd!!!

Men hvis du vil prøve at køre Corel Linux, så prøv først at sætte den linux-harddisk til som master, da LILO (bootmanageren til Linux) kan have problemer med at blive installeret på en Fat32 harddisk!
Avatar billede blueyed1 Nybegynder
26. februar 2002 - 18:21 #2
Jep, en skam, da Corel Linux 2 ED eller virkede ret godt, den kan dog stadig downloades, men til hvad nytte.
Se her http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=9065
Som nænt. Mandrake kan anbefales :-)
Avatar billede blueyed1 Nybegynder
26. februar 2002 - 18:28 #3