Avatar billede ziron Nybegynder
26. februar 2002 - 10:50 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Hvor mange connections kan en IndyTCPServer klare?

ja som i kan se i titelen er mit spg. hvor mange connections en TCPServer fra Indy kan klare?

/ZIRON
Avatar billede muozer Nybegynder
26. februar 2002 - 10:51 #1
hvad er det? Indy et eller andet hvad bruger du det til....?
Avatar billede ziron Nybegynder
26. februar 2002 - 10:53 #2
hvad for noget?

/ZIRON
Avatar billede stoney Nybegynder
26. februar 2002 - 11:36 #3
Hej Ziron

Jeg troede dig og Borrisholt havde forladt eksperten.dk for at slå
jer på hestehandel.

I indy 9 er der en property max connection.
Hvis du sætter den til (0 eller -1, kan ikke lige huske hvad) er
der teoretisk ingen øvre grænse. Kun din server/linie.

:-)

Stoney
Avatar billede ziron Nybegynder
26. februar 2002 - 11:40 #4
joo jeg har tænkt på det, men nej :)

ja okay, men det var ikke så meget det jeg tænkte på. hvis man har 10000 connections til den og de alle sender noget samtige som den serveren skal tjekke. kan den håndtere det eller hvordan?

/ZIRON
Avatar billede netraider Nybegynder
26. februar 2002 - 13:07 #5
Hvis du har så mange brugere som sender noget samtidig, så behandler den det vel en af gangen eller alt sammen samtidig, kommer an på om den er single eller multithreaded...
Avatar billede ziron Nybegynder
26. februar 2002 - 13:15 #6
hurra det kunne jeg ikke have regnet ud :)

men er den server fra indy muti-ting. og hvordan håndtere den så mange message ad gange, det er det jeg gerne vil have svar på...

/ZIRON
Avatar billede cms Nybegynder
27. februar 2002 - 00:01 #7
ziron. jeg tumler lidt med samme spørgsmål. skulle vi ikke lave en praktisk test?
Avatar billede ziron Nybegynder
27. februar 2002 - 01:09 #8
cms >> joo hvorfor ikke det kunne faktisk være meget sjovt :) lad os bare prøve at tænke lidt...

og dit spg. omkring båndbrede er meget spændende, jeg takker (jeg kan selv bruge det :))

/ZIRON
Avatar billede cms Nybegynder
27. februar 2002 - 01:17 #9
Selv tak :-)
Det skulle nok kunne lade sig gøre... hvis jeg nu ringer til alle mine venner og du til alle dine... *g* Godnat folkens!
Avatar billede ziron Nybegynder
27. februar 2002 - 12:15 #10
joooo lad os da bare prøve at finde på en måde at teste på, det er jo en ting som er meget god at vide...

/ZIRON
Avatar billede stoney Nybegynder
28. februar 2002 - 02:54 #11
var
klient: TIdTCPClient;
i : integer;
begin
for i := 0 to strtoint(edit1.Text) do
klient := TIdTCPClient.Create(self);
klient.Host := '127.0.0.1';
klient.Port := 8090;
klient.Connect;

Så burde du kunne lave en milliard million connections hvis du køber dem
i Merlin.

Stoney
Avatar billede stoney Nybegynder
28. februar 2002 - 12:14 #12
Jeg mente i test øjemed.

Stoney
Avatar billede ziron Nybegynder
28. februar 2002 - 13:52 #13
stoney ja det er også hvad jeg tænkte på at lave, men jeg har bare ikke haft tid til at prøv. men tak :)

/ZIRON
Avatar billede cms Nybegynder
28. februar 2002 - 22:22 #14
jeg prøvede lige som stoney foreslog.
jeg har en 1400 Mhz computer med 256 MB ram og alligevel måtte den snørkle sig gennem 100 samtidige connections. Den startede rimeligt hurtigt med 3 i sekundet, senere 1 pr. 10. sekund.
Jeg kørte med to applikationer.
Mon den kan klare flere hvis clienterne ikke er på den lokale computer eller hvis de kommer fra forskellige?
Avatar billede cms Nybegynder
28. februar 2002 - 22:22 #15
og jeg sendte endda ingen data
Avatar billede stoney Nybegynder
01. marts 2002 - 02:53 #16
cms>>

Har du mulighed for at teste med en maskine som server og en anden som
klient. (jeg kan ikke selv lige i øjeblikket).

Husk på hvis din maskine både er server og klient vil det nogenlunde svare
til at starte notepade 100 gange samtidig med "serverdelen" skal håndtere
100 connections på samme maskine.

Stoney
Avatar billede ziron Nybegynder
02. marts 2002 - 18:32 #17
okay det lyder ikke godt alt dette, men cms kan du ikke sende dit server og client program til ziron@wanadoo.dk så kan jeg prøve at hoste. jeg gider ikke selv at compile :)

/ZIRON
Avatar billede ziron Nybegynder
10. december 2002 - 10:30 #18
hmm skulle vi ikke lige få lukket. Stoney og cms, kan en-bege ikke lige smide et svar :)

/ZIRON
Avatar billede ziron Nybegynder
14. juli 2010 - 22:57 #19
Lukke tid,

Føler i jer syndt nu så skriv ;-)