Avatar billede jmarkling Nybegynder
26. februar 2002 - 10:23 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Tabel kaos, nemt...

Jeg har en masse tabeller, og det er godt rodet, hvordan kan jeg se Deres inbyrdes relationer???
Avatar billede teepee Nybegynder
26. februar 2002 - 10:42 #1
Du kan reverse-engineer'e ind i f.eks. Designer eller ERwin, eller du kan se i [user/dba]_constraints
Avatar billede jmarkling Nybegynder
26. februar 2002 - 10:46 #2
Jeg har kun SQL promten at arebejde med....
Avatar billede pgroen Nybegynder
26. februar 2002 - 10:48 #3
Prøv

SELECT uc1.table_name||'>--'||uc2.table_name
  FROM user_constraints uc1, user_constraints uc2
WHERE uc1.constraint_type = 'R'
  AND uc1.r_constraint_name = uc2.constraint_name;

Hvis du vil se hvilke kolonner der er involveret, må du joine
på USER_CONS_COLUMNS...
Avatar billede jmarkling Nybegynder
26. februar 2002 - 11:05 #4
Jeg får hele tiden ugyldig kolonne fejl i linje 1 lige meget hvilken tabeller jeg prøver med....
Avatar billede teepee Nybegynder
26. februar 2002 - 11:06 #5
jmarkling => du retter ikke i pgroen's kode vel?
Avatar billede jmarkling Nybegynder
26. februar 2002 - 11:08 #6
Jo, jeg skriver da mine egne tabeller ind i som table_name, er jeg en idiot, der skulle have holdt fingerne væk??? (-:
Avatar billede pgroen Nybegynder
26. februar 2002 - 11:10 #7
Ja, du skal sgu ikke rette i koden - du skal bare klippe/klistre den ind
i SQL*Plus...
Avatar billede pgroen Nybegynder
26. februar 2002 - 11:19 #8
Meget kort forklaret, så er USER_CONSTRAINTS en system-tabel (eller helt
korrekt: et view) der holder styr på dine tabellers constraints, herunder
også indbyrdes relationer.

Der findes også en USER_CONS_COLUMNS, der indeholder oplysning om hvilke
kolonner der indgår i de enkelte constraints/relationer.