Avatar billede naesbygaard Nybegynder
26. februar 2002 - 09:41 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Super langsomt logon på w2k domæne!

Hej Eksperter,

Jeg har store problemer med at logge på et w2k-domæne. Jeg har nu i over en time siddet og kigget på den der anvender personlige indstillinger (eller hvad der nu står) skærm. Igår ventede jeg også lidt over en time, men den kommer altså på til sidst. Jeg har også prøvet at kvæle den og starte forfra, men det hjalp ikke noget.
Er der nogen der har erfarringer med dette problem?

Hvad skal/kan jeg gøre?

/NbG
Avatar billede muozer Nybegynder
26. februar 2002 - 09:46 #1
Det er windows 2000 du mener...? det går jeg udfra. Har du meget installeret på din pc? det kan være en grund. ,men når du kommer ind i din pc på et tidspunkt :-) så prøv at gå dine installerede programmer igennem og se hvilke af dem der starter op sammen med windows.. det kan være der svagheden er sommetider når man inst. nye programmer vil de,uden du bemærker det, automatisk starte sammen med windows. eller prøv at gå ned i "start" OG ind i programmer, og dernæst den der hedder "start el. startup" der ligger nogle af de programmer der starter op sammen med windows, evt, fjern dem...

Et andet godt råd, skift til windows XP.. jeg har kørt det i 4 mdr og er det jeg vil kalde en udvidet pc-bruger.. jeg har ikke fået systemet til at gå ned endnu...
Held og lykke :-)
Avatar billede tgm Nybegynder
26. februar 2002 - 09:54 #2
prøv at logge på med denne måde

brugernavn@domain.net

det kan være det virker
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. februar 2002 - 10:58 #3
tgm> hvordan skal han logge på nå du angiver en mailadresse??
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. februar 2002 - 11:00 #4
prøv at se om du i dit netværk har et sted hvor netværket skal slå op i LMhostfilen, fjern krydset så den ikke står og kigger i den fil!
Avatar billede youcom.dk Nybegynder
26. februar 2002 - 15:22 #5
Prøv a ttilføje dit logondomain navn (netbios navn) ind i din DNS opsætning, så skulle der ske ting og sager.. det er en ting der sker tit... især hvis det er en win2000 server og en XP klient
Avatar billede tgm Nybegynder
26. februar 2002 - 16:30 #6
ups se venligst bort fra .net i brugernavn@domain.net skulle ha været brugernavn@domain

derved er logon ligeglad med hvad der står i domain for den ved det allerede (@domain)

TGM
Avatar billede naesbygaard Nybegynder
28. februar 2002 - 09:38 #7
Nu har jeg tilføjet netbios domænet til dnsen (i den nederste box på dns fanebladssiden). Men her efter lidt over en time er den ikke kommet ind endnu. Det tager ca. 10-15 min at få CTRL - ALT - DEL -skærmen frem. Så taster jeg ind, og så står den bare og siger: Indlæser dine personlige indstillinger (i ca. 30 min.) og nu siger den så andvender dine personlige indstillinger!
Kan det have noget med noget andet at gøre???

/NbG ...som er er meget for MS lige for tiden :)
Avatar billede naesbygaard Nybegynder
28. februar 2002 - 10:23 #8
hmm... så føler man sig lidt som en spasser når man ikke engang kan finde ud af at svine Microsoft bare en lille smule til.

/NbG ...som IKKE er meget for MS lige for tiden :)
Avatar billede tgm Nybegynder
28. februar 2002 - 17:25 #9
har du evt prøvet at køre en disk defragmentering??
og en scandisk
Avatar billede lt0 Nybegynder
04. marts 2002 - 16:04 #10
Du kører garanteret kun 10 Mb half duplex.  Skift din hub ud med en switch og voila så kører det.
Der skal overføres en del data og 2000 er lidt allergisk over for store profiler og langsomme hastigheder.
Avatar billede naesbygaard Nybegynder
04. marts 2002 - 18:24 #11
nej det kan ikke være det, jeg kører 100 Mb full duplex på 100 Mb switch.
Avatar billede naesbygaard Nybegynder
08. marts 2002 - 12:36 #12
der er ikke noget af det der virker :(
Hvem vil have point?
Avatar billede tgm Nybegynder
08. marts 2002 - 14:37 #13
hva med dig selv???
Avatar billede naesbygaard Nybegynder
28. august 2002 - 23:06 #14
.
Avatar billede naesbygaard Nybegynder
28. august 2002 - 23:07 #15
q