Avatar billede zimme Nybegynder
25. maj 2000 - 18:35 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

gennere felter efter input

Hej!

Er det muligt, via ASP, at få en side til at omgennere resten af siden, hvis et valg bliver foretaget i toppen?

Altså - bruger kommer ind på siden. Der ses en del felter, og hvis brugeren vælger et andet sprog øverst på siden, skal resten af select-boksene og text-boksene opdateres - vel at mærke UDEN siden bliver loadet igen.

Muligt? Jeg tror det ikke, men vil meget gerne høre fra nogen, som kan...

Mvh
Simon
Avatar billede stoffer Nybegynder
25. maj 2000 - 18:37 #1
du kan gøre det med javascript.....
Avatar billede fukssvans Nybegynder
25. maj 2000 - 18:39 #2
Hvor skal den for informationerne fra hvis den ikke må reloade?

Den skal vel ikke kunne oversætte siden. Det giver vel heller ingen mening at loade en side på flere forskellige sprog for derefter at finde ud af at den besøgende kun vil have siden på dansk.
Avatar billede retep Nybegynder
25. maj 2000 - 18:45 #3
Nej, du er nødt til at tænke på at ASP er et Server-Side scriptsprog. Derfor er alt hvad der sendes til brugeren ren tekst(HTML)...
Avatar billede naesager Nybegynder
25. maj 2000 - 18:46 #4
Jeg må nok give Fukssvans ret, lad os sige du bruger:

JavaScript (dhtml)
Så skal alle div. tekster/navne/ord loades i samme html dokument.

ASP/PHP/CGI
Så skal siden reloades fordi informationerne skal behandles på serveren og evt. trækkes ud af en database.

Andreas
Avatar billede retep Nybegynder
25. maj 2000 - 18:52 #5
Tjaaa... Min kommentar var vel også et svar... ;-)
Avatar billede ortrak Nybegynder
25. maj 2000 - 21:16 #6
naesager: Du kunne måske bare kalde dine to kategorier client-side og server-side.

zimme: hop over i javascript-sektionen. Der kan du sikker finde et besvaret spørgsmål som ligner dit. Det eneste du kan bruge asp til i denne her sammenhæng er, at genere de javascripts som ændrer select-boxene og text-felterne...

/ortrak
Avatar billede sone Nybegynder
26. maj 2000 - 09:33 #7
Hej zimme

Du skal bruge ren JavaScript. Se evt. http://www.hesteinfo.dk/salgsdatabasen/ - bemærk indholdet af Uddannelsesniveau alt efter valget af hestetype.
Avatar billede sv Nybegynder
26. maj 2000 - 15:39 #8
Nu kender jeg vist nok zimme, og jeg tror hans problem ligger i at de select bokse som skal komme efter første valg skal hentes i db'en.
Altså
Bruger kommer ind på siden, vælger, f.eks. sprog, og så skal de andre felter opdaters uden at siden loader igen, men indholdet i de andre felter skal hentes fra db...... :-) Puh det er indviklet at forklare
Avatar billede zimme Nybegynder
30. maj 2000 - 14:00 #9
Hejsa!

Ja - så fik jeg altså selv ret.. Det er ikke muligt via ASP, og jeg vil ikke til at arbejde med JScript i denne opgave..

Tråden er hermed lukket...
Avatar billede ortrak Nybegynder
30. maj 2000 - 14:28 #10
du lugter af ged, zimme. Rigtig meget.
"Ja - så fik jeg altså selv ret". Er du stiv? Du kender ikke engang forskellen på client- og serverside, så hvordan kan du have ret. Du bad om at få at vide hvorvidt det kunne lade sig gøre i ASP. Det fik du svar på, samt forslag til hvordan det kunne løses på anden måde.
Jeg er bedøvende ligeglad med om jeg eller en anden får sølle 30 point, men når man opretter et spørgsmål, så uddeler man pointene med mindre man ikke får svar på sit spørgsmål.

/ortrak
Avatar billede zimme Nybegynder
30. maj 2000 - 15:36 #11
Det er da rart at se, du har evnen til at snakke pænt til folk..?

Det spørgsmålet gik ud på var, om der var nogen der kunne lave det i ASP.. jeg kunne jo ikke selv, og mente heller ikke man kunne..

Og da der ikke er nogen der har givet mig en løsning i ren ASP, ser jeg ikke at spørgsmålet er blevet besvaret = problemet løst..

Mvh
Simon

NB. Jo - jeg kender udemærket godt forskel på clientside & serverside - derfor mente jeg heller ikke det kunne lade sig gøre...
Avatar billede retep Nybegynder
30. maj 2000 - 16:03 #12
Hej Zimme.

Næste gang du opretter et spørgsmål, kan du så ikke minde mig om, at jeg ikke skal spilde tid på at besvare det? I tilfælde af at jeg glemmer det...

Gentagelse af den eneste sætning i dit spørgsmål, der slutter med et spørgsmålstegn:
Er det muligt, via ASP, at få en side til at omgennere resten af siden, hvis et valg bliver foretaget i toppen?

Ellers god dag :-)
Avatar billede ortrak Nybegynder
30. maj 2000 - 17:00 #13
zimme: Normalt taler jeg ganske pænt til folk, men jeg begynder at blive træt af jeg-har-selv-fundet-svaret-jeg-var-bare-i-tvivl-så-jeg-beholder-pointene. Det begynder at blive mere reglen end undtagelsen, og det er til at brække sig over.

Som retep skriver, så gik dit spørgsmål ikke på, om nogen kunne lave det i ASP. Det gik på hvorvidt det kunne *lade sig gøre*. Enhver som ved hvad forskellen er på client- og serverside, ville kunne svare "nej" til dette spørgsmål, da ASP er server-side og siden ikke måtte reloade. Du fik fyldig forklaring på hvorfor det ikke kunne lade sig gøre, og oven i det fik du at vide at det kunne laves i JavaScript og fik links til eksempler.

Det må man sige er et standard-svar på et standard 30 points-spørgsmål.

To sum it up:
Du spurgte: "Er det muligt, via ASP, at få en side til at omgennere resten af siden, hvis et valg bliver foretaget i toppen?"
Svar: Nej

opret en dummy, og del de point ud. Det er en princip-sag...

/ortrak