Avatar billede macuser Nybegynder
26. februar 2002 - 00:46 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Baggrundsbilled?

Hej

Jeg vil lave et billed i PS...Hvordan SKAL billedet være defineret for at virke korrekt?

Hvordan benytter jeg dette billed som baggrund i DW så det er fast! osv???
Avatar billede michael-rene Nybegynder
26. februar 2002 - 00:59 #1
defineret  der mener du vel resulotin og opløsning.
resolution er lige meget når det er til web  så der tager du bare den der står som standart.  din opløsning skal være det du vil lave din side i feks. 800x600
I dreamweaver ligger du den bare ind som baggrund  tror nok du skal gå op i object eller sådan noget og så background picture  eller sådan noget er ikke 100 % langtid siden jeg har brugt det :)
Avatar billede michael-rene Nybegynder
26. februar 2002 - 01:01 #2
ahhh læste lige forkert  med opløsning skal det kun være 800x600 hvis du vil have den på hele siden  måske lidt trælst vil nok fylde noget meget :)
Avatar billede michael-rene Nybegynder
26. februar 2002 - 01:17 #3
det var da helt forkert det med baggrundbillede    det du kan gøre er hvis du bygger din side op i tabeller skal du trykke på den celle du vil have dit billede i, så går du ned i din propertisboks og finder det sted hvor der står bg  (background)  så er der en gul mappe du kan trykke på, hvor du så kan finde det billede du vil have og tryk ok    På den måde har du så dit billede som baggrund :)
Avatar billede macuser Nybegynder
26. februar 2002 - 01:50 #4
Ok, tildeler dig point, men hvis jeg oprettertabeller i DW ca. 800x600 (standard) hvordan kan jeg så være sikker på at tabellen holder 800x600? Jeg har flere gange været ude for at tabellen bliver større efter at jeg har eks. hentet billed til tabel...Kan man låse tabeller eller?
Avatar billede michael-rene Nybegynder
26. februar 2002 - 01:53 #5
nej tror ikke du kan låse den, det du skal sørge for er at du ikke henter et billede ind der fylder mere en den plads der er til rådighed.
Det jeg gør nogle gange er at lave en tabel som er 800x600 for af få lidt styr på det, og laver så en tabel inde i den tabel man så har til at arbejde med, det plejer at virke for mig. Prøv det
Avatar billede macuser Nybegynder
26. februar 2002 - 02:04 #6
Jeps, tak for hjælpen...
Avatar billede michael-rene Nybegynder
26. februar 2002 - 02:05 #7
så lidt og takker for point