Avatar billede jernhenrik Nybegynder
25. februar 2002 - 17:27 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

hvad skal jeg købe

Hej jeg har været inde for at finde ud af hvilken bundkort jeg skal købe ?
Jeg køber en  Pentium 4 Northwood 1,8GHz In-a-Box processorer

Jeg har været inde og kikke på et ASUS P4S333 ATX Retail  som har SiS® 645 chipset og kan køre de nye DDR 333MHz RAM

Og så har jeg kikket på Microstar MS-845 Ultra-ARU  som har Intel® 845 chipset. Men som ikke kan køre de nye DDR 333MHz RAM

Spørsmålet er nu skal jeg vælge Intel® 845 chipset  med DDR 266MHz RAM
eller SiS® 645 chipset med DDR 333MHz RAM
Avatar billede dgj Nybegynder
25. februar 2002 - 17:50 #1
Hvilken (Socket) skal du køre med

423/478
Avatar billede jernhenrik Nybegynder
25. februar 2002 - 17:58 #2
jeg skal køre med 478  Pentium 4 Northwood 1,8GHz In-a-Box fås kun med den socket
Avatar billede dgj Nybegynder
25. februar 2002 - 19:13 #3
Hvad må det max koste

skal der være nogle speciale features på det
Avatar billede jernhenrik Nybegynder
25. februar 2002 - 19:39 #4
prisen er ligemeget jeg skal bare ha det bedste bundkort ved du hvad forskælden er på SiS® 645 chipset og Intel® 845 chipset ??
Avatar billede dgj Nybegynder
25. februar 2002 - 20:33 #5
Hvad siger du til i850 den skulle meget hurtigere da det er en større model

måske RD-ram
Avatar billede dgj Nybegynder
25. februar 2002 - 20:37 #6
Jeg er ikke så god til engelsk så vis du selv kan læse det her

The question of whether or not to buy an i845 motherboard for SDRAM shouldn't be an issue for most users. Brookdale is a chipset best suited to the OEM market, and for making Pentium 4 systems suitable for low-cost PCs. This forms the basis for our conclusion.

Two motherboards attracted our attention with their innovative security features: the MSI 845 Pro 2 and Soyo's P4ISR. Both products use an external piece of hardware (MSI: USB Flash module; Soyo: Chip card) to act as a type of lock, protecting the system against unauthorized use. Both solutions work fine and are useful. The SmartKey easily fits into your pocket, while Soyo's MightyBold card can be accomodated between your credit cards.

There are only very small performance differences between the motherboards we tested, and considering the tremendous gap to i850 and RDRAM (we added the test results of such a system for your reference), you might have no preference. All motherboards basically ran stably and stuck to the specified 100 MHz. My personal favorites were ABit's BL7, AOpen AX4BS Pro and Gigabyte's 8IDXH, as they all come with a wide range of features. ABit offers Soft Menu III plus hardware debug system, AOpen has a similarly good BIOS and the best user's manual/ installation instructions in the bunch, and Gigabyte even uses a PCI sound chip rather than AC97 sound.

None of the boards in this test gave cause for worry, so we can basically assert good work from all companies. We can assume that motherboards with i845 and DDR support run as smoothly as the SDRAM versions, but we have to also assume that price conscious buyers are still going to opt for SDRAM over DDR, irrespective of performance. Again, this is of great importance to the OEM, and corporate market where the extra performance may not warrant the extra price. Performance isn't as much of an issue, obviously, when considering i845 products with SDRAM, as we have stated previously.
Avatar billede jernhenrik Nybegynder
25. februar 2002 - 20:46 #7
det var måske en ide men ram-bus er jo på vej ud af market igen
men det kan du læse om her
http://dk.news.yahoo.com/020204/38/uugy.html
Avatar billede dgj Nybegynder
25. februar 2002 - 21:24 #8
Avatar billede jernhenrik Nybegynder
26. februar 2002 - 08:45 #9
jeg har besluttet at købe et ASUS P4T-E ATX  med Intel® 850 chipset
og så køre med RDRAM selv om de udgår på et tidspunkt for jeg køber jo 2 x 256 og så burte jeg ku klare mig i en tid :-)
Avatar billede dgj Nybegynder
26. februar 2002 - 18:11 #10
Der skulle snart komme nogle nye RD-ram kan ikke huske hastigheden!!!!!!