Avatar billede user010 Nybegynder
25. februar 2002 - 13:22 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Alternativ router til TDC ADSL ?

Har TDC ADSL med Speedstream 5711 (proaccess - router er låst)
ønsker en mulighed for selv at kunne åbne og sætte port konfiguration til f. eks. VPN.

Findes der en alternativ router som kan benyttes f. eks. en Dlink ?

(ønsker ikke at pille i TDC's router - derfor)
Avatar billede mp82 Nybegynder
26. februar 2002 - 12:29 #1
Jeg har selv en D-Link, alt i alt er den ok - den er rimelig billig. Men jeg ved at 3Com også har lavet en - den koster kun omkring 1200 kr (hos www.itbutikken.dk).
Avatar billede user010 Nybegynder
26. februar 2002 - 12:50 #2
Jeps -har privat selv bredbånd med Dlink, men problemmet er her at Proaccess leveres med ATM tilslutning - de fleste ADSL routere på markedet benytter 10 base T på WAN siden, og i følge TDC's papirer findes der kun speedstream og cisco 1401 som kan bruges - jeg søger nogle flere alternativer til en pris der er noget lavere end de ca 5000 -7000 kr de anbefalede koster.
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
26. februar 2002 - 12:52 #3
ja, hvis du benytter 10base interfacet, dvs. ikke ATM interfacet, så er der op til flere billigere alternativer.
Avatar billede user010 Nybegynder
26. februar 2002 - 15:13 #4
Det kan man ikke bare (det har vi forsøgt) - løsningen er tilsyneladende at få TDC til at ændre fra en ATM til en 10 Base T og så sætte en billig DLink 804 på.

Det koster 495,- kr ved TDC at få lavet den ændring!
Avatar billede mp82 Nybegynder
26. februar 2002 - 16:33 #5
Aha ok, nu har jeg så selv BredBånd men vil gætte på at det er NetEkspres...

Så blander jeg mig unden om :) *G*
Avatar billede k_la Nybegynder
26. februar 2002 - 22:49 #6
mp82 - der er tale om proaccess  og den omtalte ændring har vi besluttet at lave, da det er vigtigt for os at kunne styre routeren mht bl.a. VPN til nogle af vore samarbejdspartnere og kunder
Avatar billede k_la Nybegynder
26. februar 2002 - 22:51 #7
til jeres orientering så er k_la min private account og user010 vores fælles firma account
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
27. februar 2002 - 08:24 #8
ændringen fra atm til 10 base T er i nok nødt til at få lavet, da atm routere vist er betydeligt dyrere.

derefter kan i jo selv vælge om i vil bruge en dlink eller et billigere alternativ.
Avatar billede lt0 Nybegynder
04. marts 2002 - 15:51 #9
Ændringen fra ATM til Ethernet er imidlertid blevet gratis fordi TDC lukker deres ATM net.  Hvis du skal styre VPN, kan jeg anbefale en Cisco 806, den er godt nok lidt dyr, men der er enb kraftig sammenhæng mellem prisen og ydelsen.  En D-link og lign udstyr egner sig bedst som dørstoppere.
Avatar billede jakeman Nybegynder
05. marts 2002 - 13:18 #10
Jeg kan varmt anbefale en Cisco 1401, der er også en lille mulighed for at booste hastigheden en smule op (alt efter hvor langt fra centralen du ligger!)

Denne er godt nok også lidt dyr, men mulighederne er også derefter (masser)! :-)

/Jakeman
Avatar billede jakeman Nybegynder
05. marts 2002 - 13:20 #11
Ups lagde ikke mærke til nummer 3 kommentar! -Sorry!
Avatar billede user010 Nybegynder
05. marts 2002 - 17:20 #12
Vi har lavet vores forbindelse om til Ethernet - det kostede 495,- kr - vi har en D-Link 804 - vi bruger den ikke som "dørstopper" (jeg kender godt forskel på cisco og D-link - jeg foretrækker også cisco'en, men det her er også et spørgsmål om kr. - senere når det har bevist at det kan fungere får vi ok en cisco)
Avatar billede user010 Nybegynder
14. maj 2002 - 14:19 #13
lukker spørgsmålet
Avatar billede scandal Nybegynder
06. december 2002 - 13:44 #14
LOL hvor crappy ... så tager du selv point, selvom du bruger de andres råd ... flot