Hvis vi snakker om en menneskelig-person med to ben, to arme, et hoved osv. og du er så heldig at have anskaffet dig Character Studio vil det klart være nemmest for dig selv. Men det kan også gøres via Studio Max's alm. bones!
Har din figur en trøje eller noget andet slags tøj på? Hvis den har bør du halvere det et sted under tøjet så det ikke kan ses. Problemet er hvis din figur er helt nøgen - for så kan det være svært at finde et sted hvor det ikke er let at se.
I tilfælde af at du er så snu at bruge MeshSmooth over et mere primitivt mesh (figur) vil jeg nok anbefale at lave en morphing omkring hele din figur (kun hvis figuren ikke bære tøj, et pels, eller andet som kan dække over én halvering)...
Jeg vil gerne prøve at sætte det op for dig, hvis du sender din max-fil til mig. Jeg skal bare vide om du HAR Character Studio og desuden vil jeg gerne have de forskellige mesh der skal indgå i samme morph i en separat max-fil.
Ellers findes der nogle tutorials på
www.3dcafe.com og danske på
www.3dmaxer.dkZeroHero