Avatar billede pejsestuen Nybegynder
25. februar 2002 - 10:00 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

overføre en værdi til en anden side

Jeg har et lille problem.

Jeg vil gerne have en værdi, ført fra en side til en anden, via linket dvs. at jeg påføre værdien (HREF="link.php?postion=9" ).

Men jeg kan ikke få det til at virke.

side 1, hvor jeg har værdien, jeg skal bruge på side 2

<AREA SHAPE=RECT COORDS="224,311,232,322" HREF="posbeskrivelse.php?postion=9&tegnr=41,4,2489"  TARGET="_self" ALT="pos9" OnMouseOver="window.status='pos9'; return true">

Side 2, hvor jeg skal modtage værdien ( 9 og 41,4,2489 ).
<?php
include "config.php";

$db = mysql_connect(Server,Bruger,Password);
mysql_select_db("res_dele", $db);
$result=mysql(  "SELECT * FROM res_liste WHERE postion=".$postion." AND tegnr=".$tegnr,$db);

echo('<table border="1"><tr><th>varenummer</th><th>Betegnelse</th><th>Stk pris</th><th>Stk.</th><th>Værdi</th><th>Lægge ind i lager</th><th>Trække ud af lager</th>');
while ($myrow = mysql_fetch_row($sqlstreng)) {

printf('<tr><td>%s</td><td> %s</td><td> %s</td><td> %s</td><td> %s</td><td><a href="jlaeggeind.php?id=%s">lægge ind</a></td><td><a href="jtraekkefra.php?id=%s">trække ud</a></td></tr>',$myrow[1], (nl2br($myrow[2])),$myrow[3],$myrow[4],$myrow[5], $myrow[0], $myrow[0]);

}
echo('</table>');
?>
Avatar billede thomashove Nybegynder
25. februar 2002 - 10:16 #1
hvad er det du ikke kan få til at virke...

At overføre værdierne fra den ene side til den anden eller SQL Kaldet ??
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
25. februar 2002 - 10:19 #2
Burde det ikke hedde :

WHERE position LIKE '%$position%' AND tegnr = "$tegnr,$db"
Avatar billede pejsestuen Nybegynder
25. februar 2002 - 10:47 #3
Jeg kan godt få værdierne til at stå oppe i URL på side 2.
Så det må være SQL kaldet.
Avatar billede pejsestuen Nybegynder
25. februar 2002 - 11:23 #4
Jeg kan ikke få "nikolajdu" foreslag til at virke, fejlmedling siger at problemet ligger i:
                  while ($myrow = mysql_fetch_row($result)) {
Avatar billede thomashove Nybegynder
25. februar 2002 - 11:23 #5
prøv at sige

$result=mysql_query("SELECT * FROM res_liste WHERE postion="$postion" AND tegnr="$tegnr);

while ($myrow = mysql_fetch_row($result)) {

printf('<tr><td>%s</td><td> %s</td><td> %s</td><td> %s</td><td> %s</td><td><a href="jlaeggeind.php?id=%s">lægge ind</a></td><td><a href="jtraekkefra.php?id=%s">trække ud</a></td></tr>',$myrow[1], (nl2br($myrow[2])),$myrow[3],$myrow[4],$myrow[5], $myrow[0], $myrow[0]);

}
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
25. februar 2002 - 11:25 #6
Thomas du mangler lige at lukke i slutningen med "

:))
Avatar billede thomashove Nybegynder
25. februar 2002 - 11:29 #7
jeps - det har du ret i.... ;o)
Avatar billede pejsestuen Nybegynder
25. februar 2002 - 11:58 #8
Jeg får samme fejl:
    Warning: Supplied argument is not a valid MySQL result resource in
  i linie:
    while ($myrow = mysql_fetch_row($result))
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
25. februar 2002 - 12:52 #9
Når du får fejl i den linie er det dit sql kald der er noget i vejen med.
Altså den liste med SELECT * ......

måske:
$result=mysql_query("SELECT * FROM res_liste WHERE postion='$postion' AND tegnr='$tegnr'");

eller er det fordi at fx tabellen ikke findes. Eller andet
Avatar billede pejsestuen Nybegynder
25. februar 2002 - 14:06 #10
En stor tak til gizmo-gizmo
Avatar billede nino Nybegynder
25. februar 2002 - 14:07 #11
prøv

$result=mysql_query("SELECT * FROM res_liste WHERE postion='$postion' AND tegnr='$tegnr'") or die(mysql_error());
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
25. februar 2002 - 14:22 #12
s'lidt :-)