Avatar billede claudius Nybegynder
24. februar 2002 - 23:42 Der er 8 kommentarer

Password til nyt vindue

Hej allesammen

Jeg kunne godt tænke mig et lille javascript (form), hvor man indtaster et password, som svarer til den fils navn, der skal åbnes. Er passwordet rigtigt, skal et nyt vindue åbne sig med den bekyttede side. Er passwordet forkert, skal der helst falde en fejlmeddelse. På forhånd tak
Avatar billede sthen Nybegynder
24. februar 2002 - 23:51 #1
Godt nok som en prompt, men systemet er det samme

<!-- ONE STEP TO INSTALL PASSWORD PROMPT:

  1.  Put the designated coding into the BODY of your login HTML document  -->

<!-- STEP ONE: Copy this code into the BODY of your login HTML document  -->

<BODY>

<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">

<!-- This script and many more are available free online at -->
<!-- The JavaScript Source!! http://javascript.internet.com -->

<!-- Begin
var password = ''
password=prompt('Please enter your password:','');
if (password != null) {
location.href= password + ".html";
}
// End -->
</SCRIPT>

<p><center>
<font face="arial, helvetica" size="-2">Free JavaScripts provided<br>
by <a href="http://javascriptsource.com">The JavaScript Source</a></font>
</center><p>

<!-- Script Size:  0.58 KB  -->
Avatar billede sthen Nybegynder
24. februar 2002 - 23:53 #2
Og her er det som et form-felt

<script language="javascript">
<!--//
/*This Script allows people to enter by using a form that asks for a
UserID and Password*/
function pasuser(form) {
if (form.id.value=="JavaScript") {
if (form.pass.value=="Kit") {
location="page2.html"
} else {
alert("Invalid Password")
}
} else {  alert("Invalid UserID")
}
//-->
</script>

<center>
<table bgcolor="white" cellpadding="12" border="1">
<tr><td colspan="2"><center><h1><i><b>Login
Area</b></i></h1></center></td></tr>
<tr><td><h1><i><b>UserID:</b></i></h1></td><td><form name="login"><input
name="id" type="text"></td></tr>
<tr><td><h1><i><b>Password:</b></i></h1></td><td><input name="pass"
type="password"></td></tr>
<tr><td><center><input type="button" value="Login"
onClick="pasuser(this.form)"></center></td><td><center><br><input
type="Reset"></form></td></tr></table></center>
Avatar billede sthen Nybegynder
24. februar 2002 - 23:56 #3
Avatar billede sthen Nybegynder
25. februar 2002 - 00:45 #4
Ku' du bruge noget af det ???
Avatar billede claudius Nybegynder
26. februar 2002 - 23:42 #5
Det er ikke helt det, jeg mener - men tæt på. Jeg tror, at jeg bedst kan illustrere mit ønske ved at bringe mit ufærdige javascript... og tilføje: Når den besøgende trykker på "Enter", skal et nyt vindue åbne sig med den beskyttede side, altså hvis koden er rigtigt tastet. Er den forkert, ville det være helt i top, om en alert springer frem. Her er min foreløbige kode:

<head>
<title>Password</title>

<SCRIPT language="javascript">
<!---
function go()
{
var password = document.entry.password.value;
var location=password + ".htm";
this.location.href = location;
}
--->
</SCRIPT>

</head>
        <form name="entry">
<input type="text" name="password" style="font-family: Arial; font-size: 12 px; background-color: #1D4C8A; border-style: solid; border-width: 1; color:#FFFFFF" tabindex="1">
        <br><br>
<input type="button" value="Send" onclick="go()" style="font-family: Arial; font-size: 12 px; background-color: #1D4C8A; border-style: solid; border-width: 1; color:#C0C0C0"  tabindex="2">&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
<input type="reset" value="Nulstil" style="font-family: Arial; font-size: 12 px; background-color: #1D4C8A; border-style: solid; border-width: 1; color:#C0C0C0" tabindex="3">
        </form>
Avatar billede olebole Juniormester
28. februar 2002 - 06:27 #6
<ole>
'location' er et reserveret ord i JavaScript, så det skal du undgå til variabel navne.
'Herbert_van_der_Schwandvogel' er derimod et fortrinligt, ikke reserveret navn, så du kunne skrive:

function go()
{
var password = document.entry.password.value;
var Herbert_van_der_Schwandvogel = password + ".htm";
location.href = Herbert_van_der_Schwandvogel;
}

...eller blot:

{
var password = document.entry.password.value;
location.href = password + ".htm";
}

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
28. februar 2002 - 06:29 #7
...hov - glemte lige funktions navnet i det sidste eksempel  ;o)
/mvh
Avatar billede claudius Nybegynder
03. marts 2002 - 18:34 #8
Det er alt sammen meget godt, men det som er vigtigt er: at ved klik på knappen "Enter", så skal en nyt vindue åbne sig med den beskyttede side i - det må ikke bare være det samme vindue - kort sagt mangler jeg et "target"???