Avatar billede spacey Nybegynder
25. maj 2000 - 09:27 Der er 2 kommentarer og
3 løsninger

Mailservere der ikke vil sende til sig selv....

Hej

Nu har jeg efterhånden et par gange været ude for mailservere der med Jmail, CDonts, og ASPemail ikke kan sende email til adresser der er opsat på samme server.

Dette er sq irriterende, og jeg tvivler på at det er pga. fejl i de forskellige scripts, for det har været flere gode, gennemarbejdede scripts på forskellige servere som ikke kunne :-(

Har nogen været ude for noget lignende eller fortælle noget om sagen i det hele taget???
Avatar billede steffen Nybegynder
25. maj 2000 - 10:07 #1
Har du samme problem, om du udfylder adressen med:

1) "konto" og med
2) "konto@denneserver.dk"

Kunne tænkes at første løsning virkede, hvis nr. 2 løsning er ubrugelig. I så tilfælde skyldes det en dårlig opsætning af den mailserver der kører på serveren.
Avatar billede zimme Nybegynder
25. maj 2000 - 18:32 #2
Mange sætter deres SMTP-server op, så den kun acceptere mails fra en kendt adresse. Derfor vil den ikke sende din mail videre..

Prøv at skifte afsender adressen til en, for serveren, kendt adresse

Mvh
Simon
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
25. maj 2000 - 21:53 #3
Hejsa

Jeg mener nok at hvis man ikke har internet i gennem teledk, sonofon, wol, cc, så virker get2net stmp server fint... Der er mange webudbyder, som har igennem de helt store internale isp, ellers find en åben stmp server, som ikke har spæring på sig..
Avatar billede flemming Nybegynder
26. maj 2000 - 16:49 #4
Årsagen til dit problem er ofte at den samme server kan kaldes med flere forskellige domaine navne (flere virtuelle servere). Af en eller anden grund foretager serveren ikke DNS opslag når man forsøger at få fat i domainet lokalt. En måde at omgås det er at bruge IP adressen f.eks. 255.254.253.251
Avatar billede spacey Nybegynder
01. august 2000 - 22:53 #5
Problemet var et helt syvende, men tak for hjælpen anyway!