Avatar billede langbein Nybegynder
24. februar 2002 - 17:21 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Firewall i FreeBSD

Er FreeBSB satt opp med firewall som standard. Må man kompilere kjernen selv for å få den inn ? Hva heter event firewallen ? Hvordan konfigurerer man den ??
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
24. februar 2002 - 17:36 #1
Avatar billede langbein Nybegynder
24. februar 2002 - 18:05 #2
Sitat: The Following describes how I built my first FreeBSD firewall. It is important to understand that you must recompile you Kernel for this to work and if you have never done this, you can check out the tutorial on Recompiling Your Kernel here as well. So that being said lets get on to it..
Med andre ord. Kjernen må rekompileres...

Finnes det noe mer vedrørende regelsettet for firewall, ala ipchains for Linux ??
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
24. februar 2002 - 18:37 #3
http://www.mostgraveconcern.com/freebsd/kern.html
mere om kernel compile.
http://www.mostgraveconcern.com/freebsd/ipfw.html
her står der en del om firewall.

håber det var til en hjælp.
Avatar billede skwat Praktikant
25. februar 2002 - 16:38 #4
For det første skal du have installeret kilden(brug evt. /stand/sysinstall)
Derefter skal du have lavet en kerne med de nødvendige options. (option ipfirewall, option ipfirewall_verbose og option ipdivert)
Hvis du er i tvivl om hvordan du kompiler kernen syntes jeg du skal læse kapitlet i handbooken, det kan ikke skrives korter end der.
Avatar billede skwat Praktikant
25. februar 2002 - 16:39 #5
option skal i øvrigt være options
Avatar billede langbein Nybegynder
25. februar 2002 - 19:45 #6
Takker så mye.