Avatar billede warloz Nybegynder
24. februar 2002 - 15:43 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Fejl.. computeren vil ikke starte :>

Da jeg prøvede at starte en gammel IBM 286 der ellers har virket fint, kom der pludselig efter den havde talt ram 2 korte bib hvpr efter der stod følgende på skærmen:

hvorefter computeren bare går i stå. Nogen der ved hvad denne fejl betyder? kan det være noget inde i computeren der ikke sidder ordentligt?

Jeg havde ikke mulighed for at åbne den, så jeg ved ikke om der sidder noget løst, men hvis nogen her ved hvad det kan være ville det da være rart :)
Avatar billede hub Nybegynder
24. februar 2002 - 15:46 #1
161= Batteriet på boardet er defekt/svagt/irret
163= time & date not set
Avatar billede whatslife Nybegynder
24. februar 2002 - 15:47 #2
Det lyder som om dine ram er røget sig en tur. :(
Avatar billede foodear Praktikant
24. februar 2002 - 15:48 #3
som hub siger: Nyt batteri
Avatar billede warloz Nybegynder
24. februar 2002 - 16:02 #4
Tak for hjælpen da :)

Findes der en hjemmeside hvor man kan få en oversigt over koderne og deres betydning?
Avatar billede hub Nybegynder
24. februar 2002 - 16:07 #5