Avatar billede chat24 Nybegynder
24. februar 2002 - 14:29 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hjælp please

Hvordan kan jeg angive $var til at være f.eks. 'Action og Tegnefilm'

if($var == ""){$var = "Action";}

$get_video    = mysql_query("SELECT * FROM video WHERE video_genre = '$var' ORDER BY video_titel");
    while ($result_video    = mysql_fetch_array($get_video))$get_video    = mysql_query("SELECT * FROM video WHERE video_genre = '$var' ORDER BY video_titel");
    while ($result_video    = mysql_fetch_array($get_video))
Avatar billede repsac Nybegynder
24. februar 2002 - 14:35 #1
Skal dit udtræk indeholde de rækker hvor kollenen video_genre er enten Action eller Tegnefilm?

- så må det være noget i stil med dette:
$var[] = "Action";
$var[] = "Tegnefilm";
$get_video    = mysql_query("SELECT * FROM video WHERE video_genre = '$var[0]' OR video_genre = '$var[1]' ORDER BY video_titel");
    while ($result_video    = mysql_fetch_array($get_video)) {
....
}
Avatar billede chat24 Nybegynder
24. februar 2002 - 14:37 #2
udtrækket skal indeholde både 'Action' og 'Tegnefilm'
Kan man ikke bare ændre i denne linie:
if($var == ""){$var = "Action";}
Avatar billede Syska Mester
24. februar 2002 - 15:02 #3
if($var == ""){$var[] = "Action"; $var[] = "Tegnefilm";}
Avatar billede mikle_dk Nybegynder
24. februar 2002 - 15:18 #4
i hvilken sammenhæng skal det bruges?
skal data'er hentes fra en form eller...?
Jeg har en ide hvis det skal hentes fra en form...
Avatar billede chat24 Nybegynder
24. februar 2002 - 15:18 #5
Kan i ikke huske at svare
Avatar billede mikle_dk Nybegynder
24. februar 2002 - 15:21 #6
eller sagt på en anden måde... skal der os kunne hentes andre ting ud fra databasen end de to ting?
Avatar billede hathor Nybegynder
24. februar 2002 - 15:42 #7
Det direkte svar på dit spørgsmål er:

Nej, en variabel kan ikke indeholde 2 værdier som du kan adskille fra hinanden.

/Hathor
Avatar billede chat24 Nybegynder
19. marts 2002 - 20:05 #8