Avatar billede stefanie Nybegynder
24. februar 2002 - 14:10 Der er 49 kommentarer og
1 løsning

oprette skabeloner der "fanger" brugerens navn, initialer mv.

Jeg har i word oprettet en del skabeloner, som brugeren på vores netværk kan skrive deres navne, initialer, afdelinger og evt.lokalnr.

Jeg søger et script der kan hente disse data, når brugeren åbner en skabelon, så dataerne bliver udfyldt.
Men også med mulighed for at kunne rette i det hvis jensine laver et brev for hendes kollega svensine. Got the point ?? :-)

OG hvor dataerne skal hentes fra, er jeg ikke helt sikker på endnu, for i word er det jo kun muligt at indsætte sit navn og initialer og det andet skal jo også med.

På langt sigt skulle det så også være muligt at kunne hente data fra et deb/kreditor kartotek fra økonomisystemet. men det er ikke det vigtigste i første omgang
Avatar billede horsmark Nybegynder
24. februar 2002 - 14:26 #1
jeg bruger noget ala dette her:

txtAfsendernavn.Text = GetSetting(AppName:="Koncern Skabeloner", Section:="Personlig", Key:="ForNavn") + " " + GetSetting(AppName:="Koncern Skabeloner", Section:="Personlig", Key:="Efternavn")
        txtAfsenderinitialer.Text = GetSetting(AppName:="Koncern Skabeloner", Section:="Personlig", Key:="Initialer")
        txtTitel.Text = GetSetting(AppName:="Koncern Skabeloner", Section:="Personlig", Key:="Titel")
        txtDirekteTelefon.Text = GetSetting(AppName:="Koncern Skabeloner", Section:="Personlig", Key:="DirekteTelefon")
Avatar billede stefanie Nybegynder
24. februar 2002 - 14:30 #2
horsmark

Okey... men skal lige have det i slavetempo:-)

hvor og hvordan sætter du det ind og hvor integrerer du det  ??
Avatar billede horsmark Nybegynder
24. februar 2002 - 14:31 #3
damn det er LÆNGE siden jeg arbejde i Words Visual Basic... *GGG* Jeg mener der er en settingsfil der skrives til når man logger på en computer.. jeg går ud fra dit kode er til intranet?
Avatar billede horsmark Nybegynder
24. februar 2002 - 14:38 #4
Jeg mener der er en settingsfil et-eller andet sted :-) Eller rettere selvfølgeligt er der det *s*
Avatar billede stefanie Nybegynder
24. februar 2002 - 14:49 #5
Horsmark

1. Ja det er til vores "intranet"  dvs. det skal kun bruges på vores interne netværk
2. du siger at det skal skrives til når man logger på sin computer (logger på netværket) hmm så skal det vel skrives ind i en login-fil ??..
jeg vil da mene at det skal laves i programmet word, OR AM I WRONG
Avatar billede horsmark Nybegynder
24. februar 2002 - 14:51 #6
nej jeg siger blot at når man logger på en computer skrives der til en settingsfil... ellers er det noget helt specifikt hos os... Egentligt skal du ikke spørge mig så meget om det...
Avatar billede stefanie Nybegynder
24. februar 2002 - 14:56 #7
hmm så må jeg jo spørge igen :-)

HVORDAN får jeg det op af stå ???? altså  min problemstilling *GG*
Avatar billede horsmark Nybegynder
24. februar 2002 - 14:57 #8
hvis du har en mail kan jeg sende det jeg oprindeligt brugte ?
Avatar billede stefanie Nybegynder
24. februar 2002 - 15:00 #9
horsmark

Okey. send det til james55@ofir.dk
Avatar billede horsmark Nybegynder
24. februar 2002 - 15:32 #10
afsendt... *smiler*
Avatar billede stefanie Nybegynder
24. februar 2002 - 15:49 #11
Jeps har lige været inde og tjekke det..

Helt præcist hvor kan jeg tjekke om det virker og hvor er din kodning. ??
Avatar billede horsmark Nybegynder
24. februar 2002 - 15:50 #12
min kodning ligger bag ved .dot´en dvs. hvis du åbner som .dot og viser det i VB i Words Editor
Avatar billede horsmark Nybegynder
24. februar 2002 - 15:51 #13
Husk at åbne det som normalt dokument hvis du skal sætte det der er kodet igang :-)
Avatar billede stefanie Nybegynder
24. februar 2002 - 15:51 #14
*LOOL* havde lige fået stillet min macro indstilling til HØJ.. sorry..
Okey den du har lavet kræver jo at brugeren SELV skal indsætte sine data. hver gang ??

Søgte noget som kunne hente det en gang for alle..

ellers ser det sku godt ud det du har lavet :-)
Avatar billede horsmark Nybegynder
24. februar 2002 - 15:56 #15
nej ... den fletter ud fra hvad brugeren taster ind *SS* sådan at brugeren ikke selv skal fedte rund i arket... Den henter så den brugers oplysninger der er logget på og sætter vedkommendes adresse - afd. mm ind i toppen ;-)

Du kan ydermere i toppen genstarte skabelonen - hvilket kan gøre en evt. indtastning af mange breve MEGET let.

ERGO brugeren behøver ikke genåbne dokumentet hver gang og eftersom brugeren ikke selv skal indsætte tekst mm. står det hele korrekt og alt huskes :-)
Avatar billede horsmark Nybegynder
24. februar 2002 - 15:58 #16
den finder skabelonens bogmærker som jeg har foruddefineret og sætter det man skriver i inputboksene ind i arket
Avatar billede stefanie Nybegynder
24. februar 2002 - 16:08 #17
Horsmark>>

FORRKkk det er sku godt det her.. har lige siddet og testet det lidt af. SER SKIDE godt ud du. *GG*
og jo sorry når jeg først en gang har skrevet mine brugeroplysninger ind en gang i dette .dot dokument så husker den det ..

Hvordan skal jeg takle det med alle de andre skabeloner ?? skal brugeren taste sine bruger oplysninger ind første gang de er inde på de andre skabeloner eller kan man overføre det fra den første man hopper ind på til alle de andre skabeloner der er i firmaregiet ??

Nu skal jeg så til at lege med det i de rigtige skabeloner og uha  kan jeg bare kopiere alt din vb med derover og ha lavet opsætningen om . Men håber da at det er nogenlunde ligetil..
Avatar billede horsmark Nybegynder
24. februar 2002 - 16:12 #18
hmmm jeg er sikker på at bruger Getsettings funktionen (det første jeg skrev) i alle dine skabeloner tja så skal brugeren KUN skrive dem én gang og du kan så bruge dem i alle andre skabeloner du nu måtte bygge ;-)

fedt ikke...*s*

Hvor arbejder du egentligt?
Avatar billede stefanie Nybegynder
24. februar 2002 - 16:18 #19
okey det lyder sku godt.

Håber bare ikke at det vil skabe lidt forvirring hvis brugerne skifter lidt rundt på pc´erne. Men de skal vel bare sørge for at ændre det første gang de er på den nye maskine og så skal den der normalt sidder ved pc, sørge for at ændre brugerdata tilbage igen  RIGHT ??

Det er i øvrigt lidt synd at det ikke er et standard brev du har lavet dette i.. det kræver jo at jeg laver om på det hele og så skrap er jeg jo slet ikke endnu.

tænker på standard breve, faxe osv..
Avatar billede horsmark Nybegynder
24. februar 2002 - 16:21 #20
hmmm jeg byggede selv en standart skabelon om til det du ser...

Jeg mener godt at flere brugere kan logge på samme computer på skift og at ovenstående .dot finder ud af hvilken profil den skal kigge i...

...men er ikke sikker... er kun 99½ % sikker
Avatar billede stefanie Nybegynder
24. februar 2002 - 16:26 #21
okey jeg må prøve mig frem..

jeg bruger din skabelon til at rette i og få lavet de nuværende skabeloner om , by the way.. så er der i nogle af de nuværende skabeloner faktisk nogle vb-skripts i som sikkert skal beholdes. det får jeg mere at vide om i morgen. noget ala tilføj ekstra felt eks. tilføj (standard slutfelt i eks. et tilbud )  hvordan skal jeg forholde mig til dem ?? kunne godt forestille mig at jeg ved nolge af dem skal beholde noget af det gamle samt tilføje det nye fra din skabelon.

Du får helt sikkert 50 point mere hvis du gider at bruge mere tid på dette.  det er meget vigtigt at jeg får det "lært" så jeg kan bruge det og det du har lavet er sku godt ..
Avatar billede horsmark Nybegynder
24. februar 2002 - 16:29 #22
..*GGG* jeg er sq ked af at måtte fortælle dig at Word VB ikke er min stærke side... ved sikkert ikke mere end dig.

Min force er ASP, Javascript, SQL og databaser generelt :-)

Men hvis du har yderligere spørgsmål kan jeg prøve at knække dem sammen med dig ;-)  ..så lærer jeg osse lidt.
Avatar billede stefanie Nybegynder
24. februar 2002 - 16:35 #23
lyder godt...

du får i hvert fald mine point for dette du allerede har lavet og nu vil jeg gå igang med at overføre din skabelon til de andre skabeloner vi har i firmaet..

må jeg fange dig  på dit afsender ID hvis der bliver noget senere hen ??
Avatar billede horsmark Nybegynder
24. februar 2002 - 16:46 #24
...hmm ja det må du godt.

Bare det ikke er spam emails for det sætter mit pis i kog i den grad ;-)

Mvh
Jesper
Avatar billede stefanie Nybegynder
24. februar 2002 - 17:01 #25
og hvorfor skulle jeg dog spame dig .. ???

en lidt mærkelig afslutning på dig ellers gode stykke job.
Avatar billede horsmark Nybegynder
24. februar 2002 - 17:03 #26
nej det var også blot mig... jeg er kommet til at give min mail væk til nogle der spammer mig med diverse virusadvarsler mm. Du ved den der "Jeg sætter lige ALLE på CC:"

ARGH *GGGGGGGGGGGGGGG*

Men selvfølgeligt må du meget gerne skrive :-)

sorry hvis jeg lød sur - det var ikke tiltænkt overhovedet *smiler*
Avatar billede stefanie Nybegynder
24. februar 2002 - 17:09 #27
godt puhaa. troede sku lige *Smiler*

hvordan i hele hulen har du fået den der sp ops.instillinger "værktøjsmenu" til at spille sammen..  jeg har været inde og kigge kan ikke finde den i oversigten og kan heller ikke se sammenhængen i scriptet og den menu ??
Avatar billede horsmark Nybegynder
24. februar 2002 - 17:30 #28
har lige tæsket lidt rundt OG jeg kan simpelthen ikke huske det...

Men jeg ved det er noget med [tilpas] menu og så vælge om du vil knytte funktionen til den netop aktuelle skabelon
Avatar billede horsmark Nybegynder
24. februar 2002 - 17:43 #29
1. vælg tilas menu
2. indsæt makro (skift til nuværende .dot i bunden)
3. vælg en af de funktioner du har bygget i VB

vupti ;-)
Avatar billede stefanie Nybegynder
24. februar 2002 - 18:03 #30
THANKS a lot.  *SSS* :-)
Avatar billede horsmark Nybegynder
24. februar 2002 - 18:08 #31
;-) great
Avatar billede stefanie Nybegynder
24. februar 2002 - 18:16 #32
hvis jeg går ind i din skabelon. kanjeg ikke finde alle de forms du har lavet, hvis jeg har lyst til at sætte dem op som menu , hvordan kan det være ??
Avatar billede stefanie Nybegynder
24. februar 2002 - 18:16 #33
for søren det er skutte nemt det her. MEn det bliver det vel  :-)
Avatar billede horsmark Nybegynder
24. februar 2002 - 18:17 #34
jo da??
Avatar billede stefanie Nybegynder
24. februar 2002 - 18:22 #35
vis, værktøjslinier, tilpas
fanebladet kommandoer, makro og overi højre side har jeg dokumentinformationer, try Again, visBrugeroplysninger, filer gem, gemsom, filesave og save as. MEN kun hvis jeg har dit dot fremme for neden, hvis jeg vælger normal.dot er der slet ingen i makro
Avatar billede horsmark Nybegynder
24. februar 2002 - 18:23 #36
nej det er jo fordi den ikke kan finde tilknyttede bagvedliggende VB funktioner i normal.dot der er en standart skabelon :-)
Avatar billede stefanie Nybegynder
24. februar 2002 - 18:26 #37
nej dette sker faktisk når jeg åbner din skabelon.
Avatar billede horsmark Nybegynder
24. februar 2002 - 18:32 #38
netop det er jo fordi der IKKE ligger nogle forkodede programmer i en normal .dot men KUN i min... Hvis du opretter nye funktioner i VB editoren så har du også mulighed for at vælge dem..
Avatar billede stefanie Nybegynder
24. februar 2002 - 18:33 #39
Ja det kan du have ret i, Men hvis vi tænker så langt at jeg tager din at gå ud fra og vælger at udbygge menuer i den.. så skulle jeg jo gerne have muligeheder for sætte noget af det du har lavet ind som menu ?? right..

OG nu trænger jeg vidst til en spise og slap af pause, det her går mig vidst lidt til hovedet  *GG*
Avatar billede horsmark Nybegynder
24. februar 2002 - 18:41 #40
enig... held og tillykke med det *GGG*
Avatar billede stefanie Nybegynder
24. februar 2002 - 19:04 #41
DAMN det hjalp at få en smøg og noget at spise..  hjernecellerne virker lidt bedre nu.. Ihvert fald har jeg da nu fået tilføjet nogle ekstra menuer til din skabelon og har kunne tilføje alle de forms du har lavet..

så nu kommer det sjove hvor jeg skal oprette en hel ny skabelon som i grove træk fungere a la dit.
BON appetit. :-)
Avatar billede stefanie Nybegynder
24. februar 2002 - 19:17 #42
Jeg vil lige høre dig.

dine bogmærker..

Laver du dem i dot.først eller styrer du det udelukkende fra vb ??? og hvordan kan de to ting spille sammen. jeg tænker naturligvis på mine brugerdata da lægger sig det helt rigtige sted. ( den bogmærke du har angivet skulle være mine brugerdata ) ??
Avatar billede horsmark Nybegynder
24. februar 2002 - 19:18 #43
bogmærkerne indsætter jeg via normalt i Word og derefter henviser jeg til dem fra VB
Avatar billede stefanie Nybegynder
24. februar 2002 - 19:33 #44
Det her synes jeg efterhånden er lidt for langhåret til mig.. jeg kan fandme (unskyld mit sprog) ikke hitte al den vb kode.

Tror jeg vil prøve at lave et nyt sp. hvorjeg på baggrund af nogle af de eksistrende skabeloner vi har i firmaet får nogle herinde til at lave en ny.

så må jeg sku sætte mig i ro og mag og finde ud af det her (lort) Det irriterer mig vildt at jeg ikke kan , men tiden gør at firmaet ikke kan vente 100 år på at jeg får det lavet selv.
Avatar billede horsmark Nybegynder
24. februar 2002 - 19:35 #45
enig... faktisk var det mit første kodeprodukt ever... så derfor jeg ikke liige er helt inde i det i dag :-)

pøjpøj mæ det
Avatar billede stefanie Nybegynder
24. februar 2002 - 20:31 #46
takker  :-)

må jeg have lov til at sende folk de eksporterede forms du har lavet.
SKAL nok rettet i navnene så der ikke fremkommer det du ikke ønsker skal ud ??
Avatar billede Syska Mester
08. oktober 2002 - 15:05 #47
hej horsmark, har næsten samme prob som stefanie, kan du ikke sende den skabelon til mig også, så ville jeg bliver meget glad :-D

// Mikael Syska

Min mail er MIS@CADesign.dk
Avatar billede horsmark Nybegynder
09. oktober 2002 - 10:20 #48
hej buzzzz

Jeg er totalt ophængt på et CMS system og diverse konsulentopgaver og her ikke tid (desværre) til at hjælpe dig videre med dette. Kontakt evt. stefanie

Go´ vind med opgaven

<mvh>
Jesper HorsMark
</mvh>
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
06. februar 2006 - 10:56 #49
Ahmmm, lang tid efter, måske kan jeg også finde det i et andet sprøgsmål, men jeg prøve nu alligevel.

Jeg kunne godt tænke mig at se den dokumentskabelon også. Kan sendes til lars(dot)skaarup(snalbel-a)gmail(dot)com
Avatar billede horsmark Nybegynder
06. februar 2006 - 11:11 #50
well long time ago... har ikke disse skabeloner mere ;-) Men prøv evt at kontakte steffanie... pøjpøj med det