Avatar billede volstrup Nybegynder
25. maj 2000 - 00:37 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Problemer med hjemmelavet counter...

Hej,
jeg har et problem med min hjemmelavede counter.
Den skulle være lavet reload-sikker, ved at jeg lægger 108000 sekunder til
(30 min).
Desværre sletter den ikke indlægget i databasen efter de 30 min, og jeg kan
ikke finde fejlen!
Evt. nogen som kan hjælpe?

-- kode start --
function VisAntal($Counter_Id, $Counter_Tabel) {
  global $REMOTE_ADDR;
  $Counter_Tabel = "counter_visitors_".$Counter_Tabel;
  $tiden = time(void);
  $NyTid = $tiden + 108000;
  mysql_query("DELETE FROM $Counter_Tabel WHERE tid < $tiden"); //sletter counter tællinger, som er er mere end 30 minutter gamle
  $valgt = mysql_query("SELECT id, ip, tid FROM $Counter_Tabel WHERE ip = '$REMOTE_ADDR'"); //tjekker om man har besøgt siden for nylig
  $valgt = mysql_fetch_array($valgt);
  $id = $valgt[id];
  if (!$id) {
  mysql_query("INSERT INTO $Counter_Tabel VALUES ('', '$REMOTE_ADDR', '$NyTid')");
  $antal = mysql_query("SELECT antal, id FROM counter where id = $Counter_Id");
  $antal = mysql_fetch_array($antal);
  $antal = $antal[antal] + 1;
  mysql_query("UPDATE counter SET antal = $antal WHERE id = $Counter_Id");
  } else {
  mysql_query("UPDATE $Counter_Tabel SET tid = $NyTid WHERE id = $id");
  $antal = mysql_query("SELECT antal, id FROM counter where id = $Counter_Id");
  $antal = mysql_fetch_array($antal);
  $antal = $antal[antal];
  }
  print $antal;
}
-- kode slut --

Mvh Jacob Volstrup
UIN 4356912
Avatar billede volstrup Nybegynder
25. maj 2000 - 00:38 #1
...counteren kan ses i brug på:
www.cybertech.dk/test.php

mvh Jacob Volstrup
Avatar billede lassehjorth Nybegynder
25. maj 2000 - 12:54 #2
>$tiden = time(void);
$tiden = time();
Avatar billede volstrup Nybegynder
25. maj 2000 - 16:00 #3
det hjælper desværre ikke noget...
problemet er, at der ikke slettes, selv om følgende bliver udført:
mysql_query("DELETE FROM $Counter_Tabel WHERE tid < $tiden");
...så det er nok der den er gal!

mvh Jacob Volstrup
Avatar billede volstrup Nybegynder
30. maj 2000 - 14:56 #4
Jeg fandt selv fejlen:
$NyTid = $tiden + 108000;
skal rettes til:
$NyTid = $tiden + 1800;
eftersom 108000 er mere end de 30 min. som det skulle være.
En lille regnefejl...

Mvh Jacob Volstrup