Avatar billede brahma Nybegynder
24. februar 2002 - 13:37 Der er 9 kommentarer

Stylesheet

Hvordan indsætter jeg stylesheet i FrontPage, så det slår igennem på alle undersider?
Avatar billede backside Nybegynder
24. februar 2002 - 13:51 #1
Laver en style.css og smider denne her i <HEAD> på alle sider:
<LINK REL="StyleSheet" HREF=style.css TYPE="text/css" >
Er det sådan noget du mener?
Avatar billede podata Nybegynder
24. februar 2002 - 13:52 #2
Lav dit stylesheet i f.eks. notepad og gem det som navn_du_selv_vælger.css

Her skal du IKKE bruge <style type="text/css"> og </style> tags.

Og kald det i alle de sider hvor det skal bruges med denne linie i head sektionen af dokumentet.

<link rel="stylesheet" type="text/css" href="navn_du_selv_vælger.css">
Avatar billede backside Nybegynder
24. februar 2002 - 13:59 #3
Hvis du feks. har dette i din .css fil:
body.1 {
    background-image: url("bg.gif");
    background-repeat: no-repeat; }
, og <LINK REL="StyleSheet" HREF=style.css TYPE="text/css" > i <HEAD>

I Frontpage h.klikker du på siden og vælger "Egenskaber for side".
Klik på "Typografi" knappen og skriv 1 i feltet "Klasse"
Avatar billede Jman Praktikant
25. februar 2002 - 10:03 #4
hvis ikke du kender så meget til stylesheets, så kan du evt. hente et program, der (næsten) laver arbejdet for dig her:
http://www.hazlehurst.co.uk/Stylist/home.html
Avatar billede Jman Praktikant
25. februar 2002 - 10:04 #5
direkte link til downloadsiden: http://www.hazlehurst.co.uk/Stylist/download.html
Avatar billede backside Nybegynder
25. februar 2002 - 10:44 #6
Damn, det er let med det program. :)
Jeg ku´ da ikke lige dy mig for at prøve det.  *G*
Avatar billede vesterstrand Nybegynder
25. februar 2002 - 16:05 #7
Det, du gør i FrontPage er:

1. Filer|Ny, marker fanebladet Typografiark, vælg normalt typografiark
2. Klik på Knappen Typografi, marker typografien Body, klik Rediger
3. Klik på knappen Formater, Vælg Skrifttype, definer, som du har lyst til, klik OK og OK og OK til du er ude i typografiarket igen
4. Gem og luk typografiarket
5. Åbn en af dine sider
6. Vælg Formater|Kæder til Typografiark
7. Klik på knappen Tilføj, og dobbeltklik på det, du lige har lavet
8. Marker Alternativet Alle sider, og klik OK

Nu har alle sider et link til dit typografiark. Så kan du gå ind og ændre på andre typografier, eller tilføje nye - God fornøjelse
Avatar billede proboss Nybegynder
26. februar 2002 - 12:36 #8
Du kunne også likke her

http://www.solutions2all.dk/tools.asp

og der efter på style sheet generator
Avatar billede backside Nybegynder
07. februar 2003 - 10:46 #9
Øhh, er det ved at være lukketid?