Avatar billede pjevs73 Nybegynder
24. februar 2002 - 11:22 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

THUNDERBIRD 70 grader !!!

Hej der !
Jeg har et GA-7ZX-1 (rev. 5.0) bundkort med en AMD TB 1400 mhz (200 FSB) processor !
Prob. er at min processor bliver ALT for varm, og det får min PC til at fryse nogle gange når jeg spiller !!!
Jeg har en alm. ADDA køler på CPU'en, men det er åbenbart ikke nok !¨
Hvilken køler kan DU anbefale ??? jeg tænker på en ORB af en eller anden slags !!??
...men er i tvivl om hvilken som er Bedst/billigst/mindst larmende ????
Hvis der er nogen som har haft samme prob. og fandt en løsning, så plz. hjælp en broder i nød !!!  ;o)

Til infomation ! :
Jeg har et GEFORCE 2 GTS 32 DDR i min PC og bruger de nyeste drivere til grafik + chipset + directX, så jeg er ret sikker på at det ikke er problemet !!!
min CPU er 55 grader i WINDOWS alm. brug, men hvis jeg skynder mig ind i BIOS efter den er frosset i et spil, så er temp. steget til 70 grader !!!

På forhånd tak !
GREEN  :o)
Avatar billede chalde Seniormester
24. februar 2002 - 14:31 #1
Har selv samme problem.... Brug vcool... ved ikke hvordan det gør det, men når hd er idle, så køler den cpuen ekstremt hurtigt... www.vcool.de

ellers check om du har lagt kølepastaen godt nok på..
www.articsilver.com/arctic_silver_instructions.htm

Ellers køb ny køler.... check www.studiedata.dk
Avatar billede pjevs73 Nybegynder
24. februar 2002 - 17:15 #2
Jeg har brugt vcool, men synes at det fuckede windows lidt op ?!
...der opstod nogle prob. med at vinduer lukkede lige pludseligt og så'en !
Køle paste er oxo ordentligt lagt på !  :o/
Jeg kunne godt tænke mig at vide hvilken Cooler som er den mest effektive til min CPU ???
Avatar billede chalde Seniormester
26. februar 2002 - 10:57 #3
Hvad er det vigtigste... Maximal køling eller maximal lyddæmpning?
Avatar billede chalde Seniormester
26. februar 2002 - 11:06 #4
Her er en superkøler http://www.studiedata.dk/product.asp?product=144 men det er en dyr fætter.

Her er en god køler, med silent-mode til en overkommelig pris http://www.studiedata.dk/product.asp?product=261
Avatar billede pjevs73 Nybegynder
03. marts 2002 - 09:13 #5
Jeg takker !
Avatar billede pjevs73 Nybegynder
03. marts 2002 - 09:14 #6
Jeg købte forresten Zalman 5005 cu, det hjalp !  :o)
Avatar billede chalde Seniormester
04. marts 2002 - 17:15 #7
det var så lidt.... det ku være jeg os sku købe den... men pengene  nægter i øjeblikket...