Avatar billede omen Nybegynder
24. februar 2002 - 04:14 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

ICQ: That fucker's shapin' up quite nicely, innit?

Min ICQ er hver evig eneste dag præget, af folk som sender beskeder til mig, folk som jeg ikke kender, samt folk som sender reklamer om deres skide websites! F.eks
" just started college and I'm looking for someone to take me on a wild adventure
meet me @ http://allday.at/teensex" LAD VÆRE MED AT GÅ IND PÅ DEN SIDE, DET GØR BARE AT DERES PIS HJÆLPER! Det sker ca. 4-5 gange dagligt, og jeg er træt af det. Det er først sket efter, jeg har lagt en "send-besked-fra-min-hjemmeside-til-min-ICQ" på min website. Nogen der har en ide om, hvordan jeg kan få de suckers på ingore, eller om jeg bliver nødt til at fjerne skidtet fra min side. Anyone?
Avatar billede dmcn Praktikant
24. februar 2002 - 04:18 #1
Main > Security And Privacy Permissions > Messages > Accept messages only from users on my Contact List > Sæt hak!
Nu kan du kun modtage beskeder fra folk på din liste, og alle spambeskeder filtreres effektivt fra. Sikken fred der bliver! :)
Avatar billede bastian1989 Nybegynder
24. februar 2002 - 08:25 #2
n0rmality>>Ja... Problemet er bare at så er det kun hans "contacts" der kan sende til ham... Og så er der jo ikke så meget gavn ved at have hans nr. på hans side... Dit nummer løber nok allerede rundt i ring imellem en masse "dumme" mennesker... Noget andet du kunne gøre var at skrive et forkert nr. ned. Altså hvis dit nr. var 12345678 så skriv 02345678 og bed dem om at lave o tallet om til et 1tal... Og husk aldrig at svare tilbage men at tilføje dem til din "ignore list"...
Avatar billede bastian1989 Nybegynder
24. februar 2002 - 08:28 #3
...så skriv 02345678 og <<Skriv på din side at man skal lave>> 0 tallet om til et 1tal...

...Og husk aldrig at svare tilbage <<på "spam-meddelelserne">> men tilføje afsenderen til din "ignore list"...
Avatar billede dmcn Praktikant
24. februar 2002 - 12:52 #4
Svjv sendes alle beskeder fra hjemmesider med EmailExpress, så så længe han ikke slår dem fra, så burde han stadig få alle nødvendige beskeder.
Desuden *er* det den eneste holdbare løsning. Spammerne skifter ICQ-nummer for hver gang de sender en besked, så ignore vil ikke hjælpe. Tro mig, jeg prøvede.
Avatar billede omen Nybegynder
24. februar 2002 - 16:48 #5
n0rmality: Tak, du har reddet mig :-)
Avatar billede swordcat Nybegynder
24. februar 2002 - 16:50 #6
bastian1989-> Du siger at man aldrig skal svare tilbage.....hvorfor?
Avatar billede dmcn Praktikant
24. februar 2002 - 21:54 #7
swordcat : Fordi de derved får bekræftet at ICQ-nummeret findes. Det er det samme med spammails - afmeld dig, i stedet for at sende sure mails, for så går det først galt. :)

omen : Takker for point. :)