Avatar billede andpal75 Nybegynder
24. maj 2000 - 07:29 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Skralde en hjemmeside

Jeg vil skralde indholdet af en hjemmeside, som ikke befinder sig på min egen server, men fx på www.eksperten.dk (bare et eksempel). Jeg skal bruge Perl til dette. Jeg har imidlertid ikke adgang til LWP-modulet på min server, og jeg har ikke rettigheder til at installere det.

Mit spørgsmål er så følgende:
1) Kan jeg lægge LWP-modulet op ved siden af mine andre filer på serveren, og på en eller anden måde referere til modulet der? Hvis ja, hvilke filer skal jeg så uploade?

2) Hvis jeg ikke kan 1), er der så alternative løsninger? Fx lave sin egen socket eller lignende?
Avatar billede morw22 Nybegynder
24. maj 2000 - 09:11 #1
Kan du ikke kalde "wget" hvis du er hosted på en unix maskine?
Avatar billede andpal75 Nybegynder
25. maj 2000 - 08:04 #2
Det afhænger af, hvad du mener med wget. Hvorfra skal kommandoen kaldes? Fra mit perl-script. Jeg har prøvet at indsætte wget i et script, men perl kender ikke denne kommando. Kommandoen skal kunne bruges fra perl.
Avatar billede flarup Nybegynder
01. juni 2000 - 14:49 #3
Ja det kan du godt. Du skal blot lave installationen på dit eget brugernavn og derefter i dit script skrive:
use lib '/home/user/web/cgi-bin/dbilib/lib/perl5/site_perl';

Altså stien til din installation. Så kan du use LWP;
Avatar billede andpal75 Nybegynder
02. juni 2000 - 08:42 #4
Jeg accepterer svaret fra flarup. Jeg havde dog selv løst problemetet forinden. Finten ligger i disse to linjer (primært den første):

  use lib '/cgi-bin/';
  use LWP::Simple;

Modulet LWP har jeg uploadet til mappen cgi-bin. I denne mappe har jeg også placeret det script, som skal bruge LWP.

Så hvis administratoren på ens site ikke vil installere modulet, så gør man det bare selv!
Avatar billede flarup Nybegynder
02. juni 2000 - 10:34 #5
Man kan så overveje om det er en god ide, at lægge et library sammen med resten af sin kode. Men det er et spørgsmål om stil.
Avatar billede tille Nybegynder
05. oktober 2000 - 11:11 #6
hej andpal75, har du fået dit skralde script ti at virke?

hvis du har, er det så noget du vil dele med andre

I så fald vil jeg gerne se det send mail til webmaster@olstykke-fodbold.dk