Avatar billede silverwolf Nybegynder
24. maj 2000 - 06:56 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

SMS via Visual Basic

Hejsa, Jeg ville lige prøve at programmere et SMS program via Visual Basic. Men jeg opdagede det var lidt mere besværligt end som så, da jeg ikke vil bruge websiden til at sende beskeden med. Jeg vil have så den selv sender E-Mailen dtil Mobilen.

Jeg har programmeret en IE Launcher ind i programmet. Så vis det blev nødventigt, så kan jeg godt starte en IE explorer med en bestemt string. ( Dette fungere desværre ikke med http://www.besked.dk ( Som er jeg UTILFREDS med ).:-)

Så det jeg ville høre om. Hvad er koden til alle de forskellige Mobil addresser. F.eks 12345678@mobilix.dk.  Hvordan får jeg programmet til at sige at den skal sende til den. og at den bruger den rigtige server til at sende med.

Noget andet er, Der må jo max skrives 160 tegn i en SMS besked. Jeg vil så have en tæller over i siden hvor jeg kan se hvor mange tegn jeg har tilbage. Jeg kan regne ud det er noget til Chr commandoen. Men så heller ikke mer´ :-)

Nogle der kan hjælpe mig?, eller nogle der har lavet sådan et program som ved hvordan det hele fungere :-) Det ville være så dejligt. Da jeg er så træt af at skulle ind på en Webside for at sende en SMS besked. :-)

Mvh

SilverWolf
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
24. maj 2000 - 07:34 #1
brug len() den giver længden på en string i antal tegn
Avatar billede ahl Nybegynder
24. maj 2000 - 07:46 #2
For at finde ud af hvilken opreratør modatgeren har, kan du bruge modtagerens tlf. nr. fx mobilix har 26xxxxxx og deres server er sms.mobilix.dk altså 26345678@sms.mobilix.dk.
Hvis du søger under SMS, på ASP kategorien, så vil du sikkert finde et script hvor i hvilke tlf. nr. der hører til hvilke opretører.
Håber det kunne hjælpe lidt!
Avatar billede jalle Nybegynder
24. maj 2000 - 08:02 #3
Jeg kan tilbyde dig en kopi af et sms program i asp og perl med alle mobiludbydere, hvis det er ok.
Avatar billede ahl Nybegynder
24. maj 2000 - 08:11 #4
jalle>Det her er Visual Basic!!
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
24. maj 2000 - 08:41 #5
Vedr. de 160 tegn så er det kun når man sender den besked fra en tlf. - > tlf., men hvis man sender beskeden som en mail (tlfnr@note.sonofon.dk; eksempel) så er det ligemeget da serveren selv deler den op i (Len(msg) / 160) beskeder..
Avatar billede jalle Nybegynder
24. maj 2000 - 09:41 #6
ahl> Jeg ved, men du startede med asp, så derfor nævnte jeg det.
Avatar billede ahl Nybegynder
25. maj 2000 - 09:43 #7
Avatar billede silverwolf Nybegynder
25. maj 2000 - 10:55 #8
ahl > Selve stringen er udemærket. Men ser du. der ligger et kontrol nummer til sidst ( KEY=959220045 25377 ) Som gør at jeg ikke kan kopiere stringen. Og gør at jeg ik kan bruge http://www.besked.dk :-)
Avatar billede ahl Nybegynder
25. maj 2000 - 11:02 #9
Så kig på fx www.telebesked.dk, lur af hvad felterne hedder og hvor de skal sendes til!
Avatar billede ahl Nybegynder
25. maj 2000 - 11:07 #10
Du kan da ohså bare downloade  mobiltekst fra teledanmark!
Der kan du sende SMS via din computer!
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
25. maj 2000 - 13:21 #11
Ja, og der skal den "kun" ringe op til TeleDK een gang per besked...
det bliver en dyr fornøjelse... og langsom ..
Avatar billede ahl Nybegynder
25. maj 2000 - 17:57 #12
Den bliver ikke særlig dyrt, og i hvert fald ikke langsom!
Beskeden bliver afleveret med det samme!
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
25. maj 2000 - 18:47 #13
Beskeden bliver, men den skal først ringe op og få forbindelse til TeleDK .. tager lige så lang tid som at ringe op til nettet...