Avatar billede michaelb Nybegynder
22. februar 2002 - 21:24 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

Fejl i pop up!

Jeg har indsat denne kode i <head>

<script language="JavaScript">
<!-- Gem koden for gamle browsere

function PopWin(url,h,w) { var ww = 480, wh = 340, leftPos = null, topPos = null;

IE=(document.all)?true:false;
var wh = (IE)?document.body.clientHeight : window.innerHeight;
var ww = (IE)?document.body.clientWidth : window.innerWidth;

if (top.screen){
  if (screen.width){
    leftPos = Math.round((ww-w-10)/2);
    topPos = Math.round((wh-h-29)/2);
  } else {
    leftPos = 50
    topPos = 50
  }

popupWin = window.open(url, 'popup', 'scrollbars,height=' + h + ',width=' + w + ',top=' + topPos + ',left=' + leftPos + '')
}
// -->
</script>

og denne i <body>

<select name=menu size="1" onChange="if (this.options[this.selectedIndex].value != '') { location.href = this.options[this.selectedIndex].value; };" style="font-family: verdana; font-size: 11px; background-color: #E7E6E3; font-weight: none; color: #000000;">
<option>Vælg din Formular - Klik her!
<option>
<option value="java script:PopWin('http://www.minside.dk',500,650);">Min hjemmeside</a></option>
</select>

Men der står bare "Der opstod en fejl på siden" når man prøver at åbne - Men på min ejen computer, virker det fiint nok??

.::Michael::.
Avatar billede michaelb Nybegynder
22. februar 2002 - 21:25 #1
Se resultatet på:
www.fugleonline.dk > kontakt
Avatar billede mtas Nybegynder
22. februar 2002 - 21:27 #2
Hvorfor skriver du <option value="java script:PopWin('http://www.minside.dk',500,650);"> og ikke bare en servermappath sti format..ik ?
Avatar billede michaelb Nybegynder
22. februar 2002 - 21:27 #3
Hva mener du?
Avatar billede mtas Nybegynder
22. februar 2002 - 21:28 #4
altså eksempelvis <option value="java script:PopWin('/minside/',500,650);"> som så ligger på din server. Men det er måske ikke meningen ???
Avatar billede mtas Nybegynder
22. februar 2002 - 21:28 #5
Hvorhenne på din side finder jeg det ??
Avatar billede michaelb Nybegynder
22. februar 2002 - 21:29 #6
Det forklarer da ingenting eller hva?
Avatar billede michaelb Nybegynder
22. februar 2002 - 21:29 #7
www.fugleonline.dk > (Andet) Kontakt
Avatar billede mtas Nybegynder
22. februar 2002 - 21:29 #8
nej ikke det store, men hvorhenne på din side finder jeg det ???
Avatar billede michaelb Nybegynder
22. februar 2002 - 21:30 #9
Stadig på www.fugleonline.dk > kontakt
Avatar billede mtas Nybegynder
22. februar 2002 - 21:31 #10
øjeblik jeg kigger lige på det ;-)
Avatar billede michaelb Nybegynder
22. februar 2002 - 21:32 #11
Takker!!
Avatar billede mtas Nybegynder
22. februar 2002 - 21:32 #12
Det er jo også en total tosset måde du har lavet det på..Der findes en eller anden kode som er noget bedre end den der men jeg kan ikke lige huske den. Noget i samme stil...men hvorfor laver du så ikke bare en funktion ud af det - så skulle det virke. Hvis du kan ?
Avatar billede michaelb Nybegynder
22. februar 2002 - 21:33 #13
Men hvorfor virker det ikke?
Avatar billede mtas Nybegynder
22. februar 2002 - 21:34 #14
Det må være fordi at den ikke forstår kommandoen "java script:[osv..]" men jeg tjekker lige onchange koden..øjeblik,...
Avatar billede michaelb Nybegynder
22. februar 2002 - 21:34 #15
Her er grundkoden:

<select size="1" name="menu">
    <option>punkt 1</option>
    <option selected="selected">punkt 2</option>
    <option>punkt 3</option>
</select>
Avatar billede mtas Nybegynder
22. februar 2002 - 21:37 #16
Prøv at sætte den kode ind:

<SCRIPT  LANGUAGE="JavaScript">
function rullemenu(liste) {
location.href = liste.options[liste.selectedIndex].value }
</SCRIPT >

og benyt onchange så ledes:
onchange="rullemenu(this.form.elements[0])"

Prøv lige det !!
Avatar billede mtas Nybegynder
22. februar 2002 - 21:38 #17
Har du mulighed for at uploade det ???
Avatar billede michaelb Nybegynder
22. februar 2002 - 21:39 #18
Giv mig lige - venlist - den fulde kode ik? :))
Avatar billede mtas Nybegynder
22. februar 2002 - 21:41 #19
øjeblik såå...
Avatar billede mtas Nybegynder
22. februar 2002 - 21:42 #20
Prøv det..

<SCRIPT  LANGUAGE="JavaScript">
function rullemenu(liste) {
location.href = liste.options[liste.selectedIndex].value }
</SCRIPT >

<select name=menu size="1" onchange="rullemenu(this.form.elements[0])" style="font-family: verdana; font-size: 11px; background-color: #E7E6E3; font-weight: none; color: #000000;">
<option>Vælg din Formular - Klik her!
<option>
<option value="java script:PopWin('http://www.fugleonline.subnet.dk/formularer/kommentar.htm',500,650);">Kontakt WebMaster</a></option>
<option value="java script:PopWin('http://www.fugleonline.subnet.dk/formularer/fugleart.htm',500,650);">Beskriv en Fugleart</a></option>
<option value="java script:PopWin('http://www.fugleonline.subnet.dk/formularer/fuglesnak.htm',500,650);">Send lidt Fuglesnak</a></option>
<option value="java script:PopWin('http://www.fugleonline.subnet.dk/formularer/annonce.htm',500,650);">Opret en Annonce</a></option>
<option value="java script:PopWin('http://www.fugleonline.subnet.dk/formularer/tilmelding.htm',500,650);">Tilmeld Nyhedsbrevet</a></option>
<option value="java script:PopWin('http://www.fugleonline.subnet.dk/formularer/linkforslag.htm',500,650);">Nyt LinkForslag</a></option>

</select>
Avatar billede michaelb Nybegynder
22. februar 2002 - 21:45 #21
Det virker stadig ikke??
Fugleonline.dk > Kontakt (det er den øverste)
Avatar billede michaelb Nybegynder
22. februar 2002 - 21:45 #22
Det virker stadig ikke
Avatar billede michaelb Nybegynder
22. februar 2002 - 21:47 #23
Er du der?
Avatar billede michaelb Nybegynder
22. februar 2002 - 21:51 #24
Jeg har indtil videre afvist dit svar. Men er du her endnu?
Avatar billede michaelb Nybegynder
22. februar 2002 - 21:57 #25
Harlo... Hvorfor er du lige pludselig smuttet?
Avatar billede michaelb Nybegynder
22. februar 2002 - 22:53 #26
/Lukket
Avatar billede guldner Nybegynder
24. februar 2002 - 13:03 #27
Prøv javascript kategorien i stedet for java. Der er (måske?) flere javascript kyndige der kiger med der.