Avatar billede brinkoman Nybegynder
22. februar 2002 - 20:58 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Baggrundsfarve!

jeg forstår ikke rigtigt hvorfor at den følgende kode ikke laver hvid baggrundsfarve i "svarPanel". Nogen der har nogle forslag??

JPanel svarPanel = new JPanel();
svarPanel.setLayout(new GridLayout(0,1));
svarPanel.setBackground(new Color(255,255,255));
Avatar billede carstenknudsen Nybegynder
22. februar 2002 - 23:03 #1
Det er vel ikke fordi der ikke er noget
i panelet der har en størrelse>0. Prøv
at tilføje et par knapper (JButton) og
se om der så ikke kommer en hvid baggrunds-
farve. Det du ser nu (grå eller hvadvedjeg)
kan jo komme fra JFrame'en eller hvad
du viser.
Avatar billede guldner Nybegynder
22. februar 2002 - 23:48 #2
Hvis man tilføjer en knap til et gridlayot er der ikke så meget baggrund tilbage at se på, så prøv med et andet layout.
Jeg gætter på at forklaringen skal findes i noget af den kode der kommer efter det du har vist.
Enten tilføjer du en komponent til panelet, hvorfor baggrunden ikke ses, eller også glemmer du at tilføje panelet til frame'en (eller hvad der måtte panelets container i dit program)
Avatar billede brinkoman Nybegynder
23. februar 2002 - 16:47 #3
guldner>>

Ja du har ret. Selvfølgelig er der ikke noget tilbage at vise når man først har indsat noget i gridlayoutet (jeg har radio-knapper). Det havde jeg ikke lige tænkt på...
Nu har jeg bare ændret baggrundsfarven på radioknapperne, og så virker det :-)

guldner>>Hvis du vil have point, så smid lige et svar!
Avatar billede logical Nybegynder
24. februar 2002 - 05:22 #4
Et JPanel er iøvrigt transparent fra starten af, så for at se baggrunden på et JPanel, skal man kalde setOpque(true).
Avatar billede guldner Nybegynder
24. februar 2002 - 12:54 #5
Tager gerne mod point.