Avatar billede Slettet bruger
22. februar 2002 - 14:26 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

asp checkboxe

Jeg har lavet et skema over forskellige perioder i år 2002. Man skal så kunne afkrydse de perioder man vil oprettes under. I skemaet er der vel omkring 50 afkrydsninger (checkboxe) som alle indeholder en dato. Jeg skal bruge et script, der fx sætter alle af de værdier for de checkboxe som man har afkrydset ind i en tabel fx MyArr. Derefter skal den køre et script som gennemløber arrayet og skriver informationerne ind. Dette er ikke problemet er, hvordan man laver et script der gennemchecker samtlige checkboxe og skriver de markerede checkboxes værdier ind i array. Når man så har klikket submit, skal siden vises igen, og så skal alle de perioder(checkboxe) som er indskrevet i tabellen IKKE VISES 'hides' således at man ikke kan afkrydse igen. Svært?
Avatar billede arriva Nybegynder
22. februar 2002 - 14:52 #1
mener du at den skal opdatere uden man trykker submit?
Avatar billede Slettet bruger
22. februar 2002 - 15:16 #2
Nej nej, det sker efter at man har trykket submit. Men det er ikke problemet, problemet er at man skal have skrevet samtilige checkbox værdier (for de afkrydsede) ind i et array, og derefter skal de skjule alle dem der står i databasen
Avatar billede arriva Nybegynder
22. februar 2002 - 15:21 #3
Ok, correct me if I am wrong here:
Du skal have et script, der sætter samtlige valgte checkbox værdier ind i et array, og derefter sætter dem ind i en database?
Avatar billede Slettet bruger
22. februar 2002 - 15:26 #4
Ja, men jeg kan sagtens selv sætte det i databasen, men ikke finde ud af at sætte checkboxværdierne ind i arrayet
Avatar billede arriva Nybegynder
22. februar 2002 - 15:33 #5
det kan jeg godt lave til dig... men det kommer til at koste dig lidt mere end 30 pts ;)
Avatar billede gnu Nybegynder
22. februar 2002 - 15:52 #6
Jamen - det er der da ingen ben i - eller points for den sags skyld...

Du skal blot give dine checkbokse samme navn, men forskellige values...

Herefter requester du input feltet til dine checkbokse (og det skal du bare gøre én gang, fordi de har samme navn!):

ck = request.form("form_ck")

Variablen indeholder nu en kommasepareret streng og du kan bruge funktionen split til at få et array:

arrCk = split(ck,",")

Held/Lykke
Avatar billede Slettet bruger
22. februar 2002 - 15:54 #7
OK, så får du 50 mere, har kun 70 points tilbage, eftersom jeg ikke selv kan hjælpe med noget som helst :)
Avatar billede Slettet bruger
22. februar 2002 - 16:02 #8
takker gnu, så kan jeg godt finde ud af det.