Avatar billede searchz Nybegynder
22. februar 2002 - 14:10 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvem bruger PostgreSQL for alvor her?

grundet det ringe antal posts i denne kategori, tillader jeg mig lige at høre hvem der egentlig bruger PostgreSQL.
Ikke så meget dem der lighar haft en installation oppe at køre men de af jer der bruger det i produktion?

Evt. med en ledsagende kommentar om hvad det bliver brugt til? hvilke interfaces i bruger? om der er nogen der koder i plpgsql for alvor?

hvis denne forespørgsel ligefrem skulle give anledning til oprettelse af en lille dansk brugergruppe, hører jeg skam også gerne fra jer!
Avatar billede searchz Nybegynder
04. marts 2002 - 23:37 #1
Guess not!
Avatar billede dennish Nybegynder
13. marts 2002 - 10:48 #2
searchz PostgrenSQL skulle hvis være bedre at bruge, idet den understøtter transaktioner bedre end MYSQL ver 4. Ved godt at MYSQL ver 4 skulle understøtte transaktioner, men egen erfaring i J2EE miljøet er at jeg ikke kan få MYSQL ver 4 til at køre ordentlig. Det er her PostgrenSQL kommer ind idet den skulle understøtte transaktioner godt. Har dog ikke bruge PostgrenSQL endnu, men skal til at bruge den.
Avatar billede christian-petersen Nybegynder
28. marts 2002 - 19:51 #3
Jeg har brugt Postgres i en mængde applikationer, og altid med et fuld ud tilfredstillende resultat. F.eks. bruger jeg den til at køre en sms gateway på. Dette er en forholdsvis db intensiv app men postgres'en opfører sig virkelig pænt, selv når den bliver presset lidt. Jeg bruger som regel det web baserede værktøj pgadmin (et php tool).
Avatar billede cjmaack Nybegynder
18. april 2004 - 16:31 #4
Jeg forsøger i øjeblikket at oprette en postgresql database der skal afvikles fra min linux server. Det går nu ikke helt efter planen.. kigger efter relevante indlæg til en hjælp og "faldt" over kommentaren fra Christian Petersen.

Jeg kan forstå du, Christian, anvender pgadmin hvilket jeg også forsøger. Har du evt. mod til at hjælpe mig hvis jeg opretter et spørgsmål?

Håber jeg finder hjælp med denne lidt anderledes indgangsvinkel på oprettelse af et spørgsmål :)
Avatar billede Mayoh Praktikant
06. december 2023 - 10:22 #5
LOOP funktion find manglende data:
Hej jeg har brug for at finde manglende data i databasen med mange skemaer.
Jeg har en funktion der finder alle felter med teksten '500':
CREATE OR REPLACE FUNCTION pcm_search_columns(
    needle text,
    haystack_tables name[] default '{}',
    haystack_schema name[] default '{}'
)
RETURNS table(schemaname text, tablename text, columnname text, rowctid text)
AS $$
begin
  FOR schemaname,tablename,columnname IN
      SELECT c.table_schema,c.table_name,c.column_name
      FROM information_schema.columns c
        JOIN information_schema.tables t ON
          (t.table_name=c.table_name AND t.table_schema=c.table_schema)
        JOIN information_schema.table_privileges p ON
          (t.table_name=p.table_name AND t.table_schema=p.table_schema
              AND p.privilege_type='SELECT')
        JOIN information_schema.schemata s ON
          (s.schema_name=t.table_schema)
      WHERE (c.table_name='el_div')
        AND (c.table_schema=ANY(haystack_schema) OR haystack_schema='{}')
        AND (t.table_type='BASE TABLE')
        AND (c.column_name='grp')
  LOOP
    FOR rowctid IN
      EXECUTE format('SELECT id FROM %I.%I WHERE cast(%I as text)=%L',
      schemaname,
      tablename,
      columnname,
      needle
      )
    LOOP
      -- uncomment next line to get some progress report
      -- RAISE NOTICE 'hit in %.%', schemaname, tablename;
      RETURN NEXT;
    END LOOP;
END;
$$ language plpgsql;

select * from pcm_search_columns('500','{}');

det vil jeg meget gerne kombinere med:
select from values((500),(5),.....)
except....?????

desuden vil jeg gerne have at resultatet viser hvilken værdi der exception fra valgte collone???

MVH Mayoh