Avatar billede kerteminde Nybegynder
22. februar 2002 - 00:51 Der er 4 kommentarer

Firewall til netværk

Hejsa!

Jeg er ved at bygge mig en hjemmeserver (Nætværk til mine 3 maskiner), hvilken firewall skal jeg bruge og hvilken er bedst.

Punkt 1. Bedst firewall gratis ?

Punkt 2. bedst firewall som køb, til en rimelig pris ?
Avatar billede tsocm Nybegynder
22. februar 2002 - 00:55 #1
http://www.eksperten.dk/spm/174467

stilledet det samme spm, for et par dage siden.
Avatar billede clemmay Nybegynder
22. februar 2002 - 00:57 #2
1:
linux eller *BSD, men hvis du ikke har mod på selv at smække en lille computer op med 2 netkort (eller netkort og modem) op og konfigurere den selv så findes der mange pakkeløsninger. Ennda nogle der kan være på en enkelt diskette og som kan køre på en gammel 486'er. Jeg har en freesco floppy firewall kørende på en DX2-66Mhz med 8mb ram, der er ingen blæser på hverken CPU eller i strømforsyningen så den giver ikke en lyd fra sig, netkortene er 2 gamle 3com isa netkort.

De 2 floppyfirewalls jeg har erfaring med er freesco (http://www.freesco.org) og BBIagent (http://www.bbiagent.com/en/index.html)
Den nemmeste vil jeg umiddelbart sige er BBIagent

2: ved det virkelig ikke, har aldrig villet give penge for noget jeg kan ordne med en gammel comp og 2 skodnetkort ;)
Avatar billede kerteminde Nybegynder
22. februar 2002 - 01:24 #3
tsocm> Har du arbejdet med SmoothWall ?

Som du fik henvist.
Avatar billede tsocm Nybegynder
25. februar 2002 - 09:57 #4
nope, og jeg er heller ikke sikker på jeg kommer til det forløbig...

Det var meningen jeg ville have min firma web site liggende her hjemme, men det bliver simpelyhen for dyrt, med alt det udstyr jeg skal ud og købe...

så i første omgang bliver den lagt ude i byen.

/Tsocm