Avatar billede jr40 Nybegynder
21. februar 2002 - 23:09 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Hvad er min fejl.?

Hejsa.

http://aklausen.dyndns.dk/andre/Klassen2001/test.asp

hvorfor sender den ik nogen mail.?
/hvad har jeg gjordt galt.?

-Kan du lave det sådan, når man har skrivet en besked, skal den skrive øverst på samme side, af beskeden er sendt afsted.?
Avatar billede otis Nybegynder
21. februar 2002 - 23:15 #1
.asp ;)
Avatar billede otis Nybegynder
21. februar 2002 - 23:16 #2
har du husket at betale for at sende mails ?, det plejer man at skulle i asp
Avatar billede jr40 Nybegynder
21. februar 2002 - 23:16 #3
?
Ja hvis det er en forkert kategori, må i meget undskylde.
Avatar billede jr40 Nybegynder
21. februar 2002 - 23:16 #4
betale.?

hvad snakker du om..
Avatar billede otis Nybegynder
21. februar 2002 - 23:17 #5
komponenterne
Avatar billede fomse Nybegynder
21. februar 2002 - 23:19 #6
Du skriver flg.: <form action = "test.asp" method=POST>

I action skal du sikkert ha´ adressen på cgi-scriptet. Det får du hos din udbyder.

Fomse:-)
Avatar billede diggy Nybegynder
21. februar 2002 - 23:19 #7
Du kan ikke se kildekoden til et server-side scriptingsprog (som f.eks. asp), så at hjælpe dig er nok lidt svært for folk ? :/
Avatar billede jr40 Nybegynder
21. februar 2002 - 23:20 #8
Altså, du kan se scriptet køre med en ting fra dht.dk

Men hvis jeg skriver scriptet sådan her, så kommer der godt nok en mail, men når man har klikket på send, kommer den hen på en side som ik findes.?
help me here.

<table width="432">
  <tr>
    <td>
      <form action = "www.dht.dk/webhotel/support/formmail/formmail.pl" method=POST>
        <p>
          <input type="HIDDEN" name="recipient" value="andre@privat.tele.dk">
          <!-- Denne fortæller hvilken adresse posten skal sendes til -->
          <input type="HIDDEN" name="redirect" value = "test.asp">
          <!-- Denne fortæller hvor brugeren skal sendes hen når beskeden er sendt -->
        </p>
        <p>Brugerens navn:
          <input type = "TEXT" name = "realname">
        </p>
        <p> Brugerens e-mail:
          <input type="TEXT" name = "email">
          <!-- Dette er navnet på brugeren -->
        </p>
        <p>
          <!-- Dette er brugerens e-mail adresse, der står som replyadresse -->
          Besked:
          <textarea name="besked" cols=35 rows=8></textarea>
        </p>
        <p>
          <!-- Her står så brugerens besked -->
          <input type=submit value="Send besked" name="submit">
        </p>
      </form>
      <p>&nbsp;</p>
    </td>
  </tr>
</table>
Avatar billede fomse Nybegynder
21. februar 2002 - 23:27 #9
Den side hvor formen er hedder jo test.asp og du redirecter til test.asp....Prøv ar redirekte til en anden side fx. en takkeside (tak.asp)

F0mse:-)
Avatar billede diggy Nybegynder
21. februar 2002 - 23:30 #10
<?
if($mail_addr && $msg) {
  $msg = nl2br($msg);
  mail("Din mailadresse",$subjet,$msg);
  print("Succes.");
  }
else {
  print("Ikke success")
  }
?>
<html>
<head><title></title></head>
<body>
<form action="<?=$PHP_SELF?>" method="post">
Fra: <input name="mail_addr" type="text"/><br/>
Emne: <input name="subject" type="text"/><br/>
Besked:<textarea rows="5" cols="20" name="msg"/><br/>
<input type="submit"/>
</form>
</body>
</html>

Der - ref. http://www.php.net/function.mail.php :)
Avatar billede diggy Nybegynder
21. februar 2002 - 23:30 #11
mail("Din mailadresse",$subject,$msg); *
Avatar billede fomse Nybegynder
21. februar 2002 - 23:33 #12
Prøv:

<table width="432">
  <tr>
    <td>
      <form action = "www.dht.dk/webhotel/support/formmail/formmail.pl" method=POST>
        <p>
        <!-- Denne fortæller hvor cgiscriptet ligger -->
          <input type="HIDDEN" name="recipient" value="andre@privat.tele.dk">
          <!-- Denne fortæller hvilken adresse posten skal sendes til -->
        </p>
        <p>Brugerens navn:
          <input type = "TEXT" name = "realname">
        </p>
        <p> Brugerens e-mail:
          <input type="TEXT" name = "email">
          <!-- Dette er navnet på brugeren -->
        </p>
        <p>
          <!-- Dette er brugerens e-mail adresse, der står som replyadresse -->
          Besked:
          <textarea name="besked" cols=35 rows=8></textarea>
        </p>
        <p>
          <!-- Her står så brugerens besked -->
          <input type=submit value="Send besked" name="submit">
          <input type="HIDDEN" name="redirect" value = "test.asp">
          <!-- Denne fortæller hvor brugeren skal sendes hen når beskeden er sendt -->
        </p>
      </form>
      <p>&nbsp;</p>
    </td>
  </tr>
</table>
Avatar billede fomse Nybegynder
21. februar 2002 - 23:37 #13
Jeg meder også at på en redirect skal hele url´en skrives, altså http://wwwditdomæne/test.asp
Avatar billede arriva Nybegynder
22. februar 2002 - 00:51 #14
Hov diggy, i ASP katagorien? ;)
Btw. redirect burde virke selv om det ikke er hele URL'en mener jeg...
Avatar billede jr40 Nybegynder
22. februar 2002 - 07:29 #15
Den her dur heller ik:
http://aklausen.dyndns.dk/andre/Klassen2001/test/besked.asp

Prøv:

<table width="432">
  <tr>
    <td>
      <form action = "www.dht.dk/webhotel/support/formmail/formmail.pl" method=POST>
        <p>
        <!-- Denne fortæller hvor cgiscriptet ligger -->
          <input type="HIDDEN" name="recipient" value="andre@privat.tele.dk">
          <!-- Denne fortæller hvilken adresse posten skal sendes til -->
        </p>
        <p>Brugerens navn:
          <input type = "TEXT" name = "realname">
        </p>
        <p> Brugerens e-mail:
          <input type="TEXT" name = "email">
          <!-- Dette er navnet på brugeren -->
        </p>
        <p>
          <!-- Dette er brugerens e-mail adresse, der står som replyadresse -->
          Besked:
          <textarea name="besked" cols=35 rows=8></textarea>
        </p>
        <p>
          <!-- Her står så brugerens besked -->
          <input type=submit value="Send besked" name="submit">
          <input type="HIDDEN" name="redirect" value = "http://aklausen.dyndns.dk/andre/Klassen2001/test.asp">
          <!-- Denne fortæller hvor brugeren skal sendes hen når beskeden er sendt -->
        </p>
      </form>
      <p>&nbsp;</p>
    </td>
  </tr>
</table>
Avatar billede jr40 Nybegynder
23. februar 2002 - 20:33 #16
I kunne åbenbart ik hjælpe mig eller.?
Avatar billede jr40 Nybegynder
26. februar 2002 - 08:00 #17
Jaa der var ik meget hjælp af hente her.