Avatar billede skrummel Nybegynder
21. februar 2002 - 19:40 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Strømforsyning eller ???????

Hejsa
Jeg pillede et cdrom-drev ud af mit kabinet, og skulle så starte min pc op igen, men der var ingen strøm.
Jeg undersøgte og kiggede men kunne ikke se noget unormalt. Gode råd dyre, var strømforsyningen røget sig en tur ?
Jeg blev sur og gav kabinettet en på hovedet *GG*
Og vupti så startede skidtet, og jeg endte i windows.
Jeg lagde så mærke at min Bios var resettet og alt stod default. Hmmmmmm, kunne det være Lithium-Batteriet ?
Skiftede så batteri, og satte bios op igen, startede op 5 sek gik der, død igen. En på hovedet til computeren og den turde ikke andet end at starte igen. Jeg endte i windows og Bios var igen default.........hmmmmmmmmm.
Jeg gik på nettet, og 20 sek efter døde den igen.
Igen en på hovedet og nu sidder jeg så på 3 time med computeren tændt............Håber den virker så længe jeg skriver det her.
Skal lige siges at jeg har renset og støvsuget strømforsyningen og min Amd prossesor kører ved 42 grader og et kabinettemperatur på 25 grader.
Håber at der er nogen der har et godt svar......et rigtig svar giver 60 point.
Avatar billede karlslund Nybegynder
21. februar 2002 - 19:45 #1
Hm, den der med at du giver den en på låget, kunne godt være at det er en løs forbindelse.

Hvis du har fremprovokeret en løs forbindelse, kan du godt ordne problemet midlertidigt ved at baske maskinen en på siden.

Når strømforsyningen bliver varm, og blæseren arbejder, kan det være at det fremprovokerer at den løse forbindelse gør at maskinen slukker.

BIOS resat er normalt = bundkort er blevet zappet (overstrøm eller lignende).

Det kan også være at din støvsugning har udløst statisk elektricitet hvis maskinen har været rigtigt beskidt. Støv der bevæger sig ved høj hastighed kan godt give statisk elektricitet (den ved dem der har prøvet at støvsuge toner ud af en laserprinter!!) - lige som når du gnider en ballon mod en trøje. Intet elektronik er glad for statisk elektricitet.

Har du en anden PC, så kunne du prøve at "låne" strømforsyningen over i din syge maskine, og de om det bare er den det er galt med.
Avatar billede carbonic Nybegynder
21. februar 2002 - 19:49 #2
Tror også helt klart det er strømforsyningen der er en løs forbindelse i. Så du bliver nok nød til at købe en ny, heldighvis er de ikke så dyre, tjeck eventuelt http://www.edbpriser.dk
Avatar billede james_t_dk Juniormester
21. februar 2002 - 19:52 #3
Det kan også være dine kabler, når du nu har rodet i maskinen kan du have introduceret en fejl!
Avatar billede skrummel Nybegynder
21. februar 2002 - 20:04 #4
Hvis det skulle være statisk kan det så skyldes at min computer står på et gulvtæppe i stuen. For når jeg tænker over det, har jeg rimelig tit fået stød når jeg rørte kabinettet bagpå. Ganske vist var det i sommers det var værst med stødene. Og hvordan får jeg den fri for det statiske.
Og til Carbonic : Jeg har det i tankerne nu, hvis ikke jeg finder en anden løsning.
Avatar billede karlslund Nybegynder
21. februar 2002 - 21:06 #5
Stød når du rører kabinettet, er fordi der er dårlig jordforbindelse og du går i strømpesokker eller bare tæer, og derfor selv fungerer som stelforbindelse. Det har ikke rigtig noget med det andet problem at gøre - det er et seperat problem :-)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
21. februar 2002 - 21:35 #6
Sidder power kablet bag i helt i?
Avatar billede skrummel Nybegynder
22. februar 2002 - 09:19 #7
Spørgsmålet er lukket